Senaste nytt

Tidtabell för Ethiopian Airlines medlemskap i Star Alliance?

niksal

Medlem
Hej,

Då här finns så många med insikt, så undrar jag följande. Jag har sett att Ethiopian borde komma med i Star Alliance i september 2011. Vet någon om detta ännu stämmer och om det finns exaktare datum?

Orsaken att jag frågar:

Jag har hittat en ganska trevlig rutt med Ethiopian till ZNZ (ca 2400/pers i C ex HEL) som söderut är operated by Lufthansa. Nu vet jag inte om Ethiopian och LH:s bokningsklasser är 1:1, men enligt ITA bokar priset in i klassen D. Den borde vara uppgraderbar med poäng till F, och det skulle vara en trevlig början på bröllopsresan.

Tillbaka är det Ethiopian i C som gäller, och då skulle det vara trevligt med EB-poäng!

mvh
Niksal
 

Jacob

Medlem
Jag har hittat en ganska trevlig rutt med Ethiopian till ZNZ (ca 2400/pers i C ex HEL) som söderut är operated by Lufthansa. Nu vet jag inte om Ethiopian och LH:s bokningsklasser är 1:1, men enligt ITA bokar priset in i klassen D. Den borde vara uppgraderbar med poäng till F, och det skulle vara en trevlig början på bröllopsresan.

Tillbaka är det Ethiopian i C som gäller, och då skulle det vara trevligt med EB-poäng!
Jag skulle gissa på att bokningsklass D på Ethiopian även är bokningsklass D på Lufthansa.

Du får poäng i Eurobonus redan idag om du flyger Ethiopian, men endast extrapoäng.
 

Gnopps

Medlem
Jag har hittat en ganska trevlig rutt med Ethiopian till ZNZ (ca 2400/pers i C ex HEL) som söderut är operated by Lufthansa. Nu vet jag inte om Ethiopian och LH:s bokningsklasser är 1:1, men enligt ITA bokar priset in i klassen D. Den borde vara uppgraderbar med poäng till F, och det skulle vara en trevlig början på bröllopsresan.

Jag antar att priset är EUR? Annars är det dags att bli lite skakig :)

Enligt Jacob är Ethiopian riktigt hyfsade framför skynket så njut av bröllopsresan!
 

Roger J

Medlem
Är det så att Z-klass på Lufthansa inte går att uppgradera? I så fall skulle jag vara lite orolig, D-klassen kan mycket väl mappa till Z på Lufthansa... Antagligen ingen här som flugit på Ethiopian-biljett i D-klass på en Lufthansa-flight...?
 

Jacob

Medlem
Jag har letat efter ett datum när medlemsskapet träder i kraft och det bästa jag hittat var "slutet på oktober 2011".
 

Abbe

Medlem
Jag är nästan 96 % säker på att de är medlemmar eller kommer att bli. för ungefär 2 månander sen så tog SAS han dom handlingen på alla Ethiopian plan (Tidigare varit Menzies aviation) så det verkar som att de kommer att bli en av Star alliance.
 

agehall

Medlem
Det råder ingen tvekan om att ET ska bli/är medlemmar i Star Alliance. Det har väl inofficiellt varit känt i ett år eller så. Däremot så verkar ingen veta när de blir integrerade, så att vi tex får baspoäng när man flyger med dem. Just nu får man bara extrapoäng i EB eller award miles i M&M.
 
Toppen