Senaste nytt

SAS loungen på Arlanda

Jacob

Medlem
Platsen som blivit ett andra hem för många mycket frekventa resenärer.

Vad händer där just nu och vad har skett sedan sist?
 

Jacob

Medlem
Sist imponerade SAS med att erbjuda vitt vin i en vinkylare med is.

Tycker dock det är synd att whiskyutbudet endast inkluderar Famous Grouse.
Ett tag hade de Highland Park som är rätt trevlig (den har dom i Lufthansa Senator loungerna). Jura hade de också ett tag.
 

eramag

Medlem
Matutbudet idag är något slags kött (med den klassiska chilin ovanpå), och något slags av något annat slag. Nu iväg till en CPH Economy Extra flygning. Lovar att lax serveras som sedvanligt.

Pretzels och vitt vin for the win!

Förlåt om jag låter bitter :)
 

Fredrik

Medlem
Seriös fråga. När jag uppnådde EBG och kom in på den sidan undrade jag om jag hade kommit rätt. Jag är alltså inte imponerad då jag tycker det är trångt och inte speciellt skön stämning. Och då har jag inte ens nämnt maten. Jag tycker själv att loungerna i Köpenhamn och London är klart bättre.

Är det här åsikter som andra också har eller är jag ute och cyklar?
 
Seriös fråga. När jag uppnådde EBG och kom in på den sidan undrade jag om jag hade kommit rätt. Jag är alltså inte imponerad då jag tycker det är trångt och inte speciellt skön stämning. Och då har jag inte ens nämnt maten. Jag tycker själv att loungerna i Köpenhamn och London är klart bättre. Är det här åsikter som andra också har eller är jag ute och cyklar?

Håller med, Business Loungen på Arlanda är minst lika trevlig som Scandinavian Lounge, och oftast lite mindre folk. Synd att det ingen av dem erbjuder en riktigt bra utsikt över banan. London är den bästa SAS-loungen jag varit i, utan konkurrens!
 

eramag

Medlem
Håller med, Business Loungen på Arlanda är minst lika trevlig som Scandinavian Lounge, och oftast lite mindre folk. Synd att det ingen av dem erbjuder en riktigt bra utsikt över banan. London är den bästa SAS-loungen jag varit i, utan konkurrens!

+1

CPH Scandinavian Lounge ligger ljusår framför ARN. Konstigt att det kan vara så stor skillnad.
 

jurgenb

Medlem
Bäst av allt är ju att öppettiderna på Loungerna på ARN ganska ofta innebär att man blir helt utan lounge om man har tidiga morgonflyg iaf från T5
 

Gnopps

Medlem
Kastrups lounge är verkligen många gånger bättre. Det jag tycker är tråkigast med Arlandas är att maten varieras för sällan..
 
Toppen