Senaste nytt

Säkerhetskontroll i Bangkok

Hej,
Jag kommer med flyg från CPH och ska flyga vidare inrikes till HKT med mellanlandning i BKK. Någon som vet om jag måste passera en ny säkerhetskontroll när jag är i Transit? Med tanke på om jag kan köpa en flaska vin på flyget och inte riskera att bli av med den i BKK.
 

JonW

Medlem
Ja och nej. Det brukar alltid vara ny security i transfer till inrikes på Swampy, men aldrig några problem med taxfree.
 

TjudöBoy

Medlem
Vi kommer att åka ner till BKK med SAS och sedan vidare till HKT med Bangkok Airways.
Biljetten är bokad med SAS så d bör ju va färdigt incheckat redan vid avfärd ARN/CPH eller ha jag missat ngt?
Är det invecklat att komma till Bangkok Airways gate, har endast varit på BKK 1 gång förut och då var det slutdestination...
Har hela familjen med så d blir lite jobbigare att förflytta sig i "rask" takt. :)
 

jumbooze

Medlem
Hur mycket marginal ska man lämna på BKK?
Jag har inte rest i Thailand tidigare men har en CGK-BKK i TG C som anländer kl 16:35.

Och tittar på om man ska kunna boka PG 909 kl 19:15 (På annan PNR). Eller om man måste ha mera marginal?

MCT:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE 1.15 1.15 1.15 1.15
OFFLINE 1.15 1.15 1.15 1.15

Visst bollen är rund och allt kan hända men är det någon som instiktivt säger big nono och planera med flyg dag därpå istället?
Hade det varit USA / ORD - Ohare så hade jag inte ens tänkt tanken men här har jag inga referensramar...
 

Dr. Miles

Expert
Hur mycket marginal ska man lämna på BKK?
Jag har inte rest i Thailand tidigare men har en CGK-BKK i TG C som anländer kl 16:35.

Och tittar på om man ska kunna boka PG 909 kl 19:15 (På annan PNR). Eller om man måste ha mera marginal?

MCT:
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE 1.15 1.15 1.15 1.15
OFFLINE 1.15 1.15 1.15 1.15

Visst bollen är rund och allt kan hända men är det någon som instiktivt säger big nono och planera med flyg dag därpå istället?
Hade det varit USA / ORD - Ohare så hade jag inte ens tänkt tanken men här har jag inga referensramar...

Om inkommande flyg anländer i tid, 2 timmar 40 minuter är tillräckligt tid i Bangkok för att
  1. Gå igenom immigration (in)
  2. Hämta väskan
  3. Gå upp till avgångshallen
  4. Checka in väskan
  5. Gå genom säkerhetskontrollen
  6. Gå genom immigration (ut)
 

jumbooze

Medlem
Om inkommande flyg anländer i tid, 2 timmar 40 minuter är tillräckligt tid i Bangkok för att
  1. Gå igenom immigration (in)
  2. Hämta väskan
  3. Gå upp till avgångshallen
  4. Checka in väskan
  5. Gå genom säkerhetskontrollen
  6. Gå genom immigration (ut)

Hur funkar det med interline, på hemsidan står det att TG & PG har interline agreement, CGK-BKK-REP?
Måste man ändå tulla igenom väskan?
 

Dr. Miles

Expert
Hur funkar det med interline, på hemsidan står det att TG & PG har interline agreement, CGK-BKK-REP?
Måste man ändå tulla igenom väskan?

Om du lyckas att tagga väskan till Siem Reap redan på Jakarta blir det mycket enklare. Du behöver då inte gå genom immigration.
 
Toppen