Senaste nytt

Nytt hos Austrian Airlines - Smart Upgrades

Kanske jag som varit ouppmärksam tidigare men fick idag nyhetsbrev från Austrian där dom berättar om sitt Smart Upgrade system. Tydligen kan man lägga bud på uppgradering till C när man gjort sin bokning och efter tillgång på plats och om man har bästa (eller ett av de bästa buden) så blir man uppgraderade 72h innan avresa. Värdigt alternativ till option town tycker jag!
 

jumbooze

Medlem
Då är bara frågan om man får poäng efter original klass eller uppgraderad klass

=Miles & More Business Class miles (booking class “P”) så JA (besvarade min egna fråga här...)
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Hos Austrian kan man uppgradera via Manage My Booking. Billig Y till C kostar 995kr. Om du har *G och är smart så kan du istället beställa en Do&Co måltid för 140kr. Det är praktiskt taget samma mat som serveras i C och serveras även den på samma porslin, och sitter du lite längre bak så är chansen för ett blockerat mittensäte stor. Med andra ord har du sparat 855kr då man får övriga förmåner via guldkortet :)
 

Palazzi

Medlem
Perfekt om man ska till DXB & Tel Aviv, som ju faktiskt går att överleva i ekonomiklass (om inte uppgraderingen går igenom). Tyvärr ser jag att t.e.x Aegean sedan 2v tillbaka anger P som "Business - Highly Discounted" och den ger då bara 100%. Aldrig sett "Highly Discounted" som biljettyp förr..

På Long Haul får du ju iaf ett mycket skönare säte och på medium haul blir det fler poäng om man använder Miles & More, och kanske några andra FFP (?)
 

Swissbob

Medlem
Vill först hälsa alla ett Gott Nytt flygår!

Nu till Topic! Austrian Airlines har ju börjat med en så kallad ''Smart Upgrade'' vilket är nästan identiskt med Optiontown. Någon här som har provat Smart Upgrade? Skall åka till TLV och tänkte kolla hur mycket ni har spenderat på smart upgrade :)

Med vänlig hälsning

Swissbob!
 

agehall

Medlem
Kolla gärna hur fullt det är på själva flighten. Det är ju ett rätt OK bud tycker jag, så om det inte accepteras kan man ju anta att det är ganska fullt.
 
Toppen