Senaste nytt

W Aloft, någon som provat?

rvarttinen

Medlem
Kollar på en konferens i Brooklyn, New York, senare i år. De närmaste hotellen jag hittar som verkar bra, i och med att jag har SPG Gold, är dels Sheraton Brooklyn och jämte det ligger Aloft Brooklyn New York. Sheraton känner jag till och deras andra märke Four Points. Det tycks inte vara någon större prisskillnad mellan Sheraton & Aloft på Brooklyn.

Aloft är väl W:s andra märke? Ser att det dyker upp fler och fler Aloft lite var stans. Någon som bott på något? Hur är de? Nedskalad variant på W?
 

JacobGBG

Medlem
Nja, W-kopplingen är endast en beskrivning men det finns inget dessa brand direkt delar. Aloft är en budget variant för en "hippare" publik.
 

erhel

Medlem
Jag har bott på Aloft i London och det är fullt acceptabel standard. Det är inte W men jag förstår varför kopplingen finns men det är mer av ett brukshotell än W. Jag tror den bästa beskrivningen är att göra en analog liknelse med ett upscale Scandic. Man får relativt mycket för pengarna, men inget direkt extra. Skön säng var det däremot.
 

rvarttinen

Medlem
Hmmm - 'kraftigt bantad', 'upscale Scandic'... ok, jag får bilder. Då vet jag ungefär skillnaden mellan W o Aloft. Kan kanske vara läge att prova. Tack för infon!
 
Toppen