Senaste nytt

Lufthansa & SWISS, dag & natt...

flygtoken

Medlem
Vill säga att lufthansas buisnessclass är ok! Blev "tvingad" att flyga den klassen utan kostnad p.g.a överbokning! Massagestol, satt längst fram och det var rätt skönt! Maten var utmärkt! Men, kommer undvika att fara med de eftersom de inte är så reklamationstagande gällande försenat el. Inställt flyg. Mitt flyg blev 6 h försenat och fick ingen mat el. Dryck. Och med tanke på att ung hälften av resande var barn så borde åtminstone någon juice eller smörgås till barnen getts. Otroligt dåligt av LH att göra så. Rekommenderas ej!!!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

shibuyax

Medlem
Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.

Austrian har ju nyss bytt till samma hårdvara på sin 777-flotta, vil minnas att de kör växelvis 1+2+1 och 2+2+2. Det innebär alltså att båda fönsterraderna får samma konfig med varannan rad ensamsäte med bord på båda sidor, varannan dubbelsäte utan aisle access för den som har fönsterplats. Precis som Swiss vänstra (i färdriktningen) fönsterrad på 340/330 ser ut nu.
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick testa Lufthansa och SWISS Business class på Airbus A340 båda två ganska nyligen.

Kort sammanfattning. 100 poäng är bäst, 0 poäng är sämst.

Lufthansa
Stolen i loungeläge 80
Stolen i sängläge 65
IFE: 35
Mat: 75
Service: 80


SWISS
Stolen i loungeläge 90
Stolen i sängläge 90
IFE: 70
Mat: 85
Service: 95* (det är dock tack vare Claudia)​

(Jag tog bort tabellen då Xenforo inte stödjer tabellfunktion längre.)

Det är dock inte 100% riktigt jämförbara då jag flög nattflyg med Lufthansa och dagflyg med SWISS.

Lufthansa Business class
Lufthansa Business class A340.jpg

SWISS Business class
SWISS Business class A340.jpg



Bonusbilder:

Malaysia Airlines flygplan i oneworld livery
Malaysia Airlines oneworld livery.jpg

Singapore Airlines iPhoneskal
Singapore Airlines iPhone case.jpg
 
Last edited:

pitch

Medlem
Den där bilden från LX ser lovande ut, jag checkade just in till att sitta på 5K i morrn ZRH-BKK, och hoppas att jag har fattat rätt att bordet är på den sidan. (4K var också ledig, så valet var lite lurigt. Inga A var kvar, förstås.)
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick testa Lufthansa och SWISS Business class på Airbus A340 båda två ganska nyligen.

Kort sammanfattning. 100 poäng är bäst, 0 poäng är sämst.
LufthansaSWISS
Stolen i loungeläge8090
Stolen i sängläge6590
IFE:3570
Mat:7585
Service:8095*
(det är dock tack vare Claudia)

Jag postar några bilder av mat ombord på mina senaste flygningar.

Lufthansa: Frankfurt->Shanghai

Middag
Lufthansa Business class FRA-PVG_13.jpg
Lufthansa Business class FRA-PVG_14.jpg

Second serving (frukost)
Lufthansa Business class FRA-PVG_15.jpg

Jag vet inte om de hade ändrats service rutiner men plastfolien var på på förrätten.

SWISS: Shanghai->Zurich

Lunch
SWISS Business class PVG-ZRH_54.jpg
SWISS Business class PVG-ZRH_55.jpg

Second serving (light meal)
SWISS Business class PVG-ZRH_62.jpg

Second serving kändes ganska magert.
 

Jonas C

Medlem
Second serving är verkligen magert, då Economy får en varm måltid medan det enbart serveras lättare kall mat i Business.
 
Toppen