Senaste nytt

Bra biljett till kort sommarsemester Stockholm-Boston / New York-Stockholm

mattssok

Medlem
Då jag är ute i dålig tid med mitt semesterplanerande och skulle således behöva hjälp med en resa som:

  • Utresa: 24 eller 25 juni som går från ARN till BOS
  • Hemresa: 2 juli som går NYC till ARN

Jag har sökt runt på diverse ställen och det verkar vara ont om resor där en total restid inte överstiger 14h och ca 6500kr. Det bästa alternativet jag hittat hittils är:

Utresa:
24 jun 06:25 Stockholm/Arlanda 24 Jun 08:35 Amsterdam KL1106 18h 12m
24 jun 11:10 Amsterdam 24 jun 12:50 Boston Delta Airlines KL6031
24 jun 17:10 Boston 24 jun 18:37 New York/John F. Kennedy Delta Airlines KL6477
Hemresa:
02 jul 16:15 New York/John F. Kennedy 03 jul 06:00 Amsterdam Delta Airlines KL6125 10h 35m
03 jul 06:50 Amsterdam 03 jul 08:50 Stockholm/Arlanda KL1107

Pris: ~6200kr via flygstolen.se.


Och i fallet ovan helt enkelt "missa" anslutningen till JFK på ditvägen, dock undrar jag i så fall hur och om jag kan få ut väskan i Boston?

Om ni har några andra tips är jag öppen för förslag, jag kan ta en längre restid om routingen är roligare än sitta-och-vänta-i-10h-på-LHR.
 

erc

Medlem
Sök helt enkelt på ARN-BOS på ditresan och NYC-ARN på hemvägen. Att skippa ett segment på en biljett har tagits upp många gånger och är inte att rekommendera.

Du får ut väskorna i BOS. Men eftersom du inte vill flyga vidare till NYC finns det liksom ingen anledning att söka som du gjort.

Exempelvis flygresor.se låter dig söka Open-Jaw-biljetter. Se denna sökning: Flygresor.se - Stockholm till Boston från 6037 kr
 

Alx

Medlem
Om du inte fullföljer alla delsträckor och "missar" anslutningen mellan BOS-JFK så är det nästan 100% säkert att flygbolaget avbokar dina resterande sträckor och du tvingas köpa en ny hemresa. Varför inte dela upp resan med en stop over i BOS om du vill stanna där och sedan flyga ner till NYC? Alternativt en open jaw om du tänkt ta dig på annat sätt mellan Boston-NYC.
 

mattssok

Medlem
Om du inte fullföljer alla delsträckor och "missar" anslutningen mellan BOS-JFK så är det nästan 100% säkert att flygbolaget avbokar dina resterande sträckor och du tvingas köpa en ny hemresa. Varför inte dela upp resan med en stop over i BOS om du vill stanna där och sedan flyga ner till NYC? Alternativt en open jaw om du tänkt ta dig på annat sätt mellan Boston-NYC.

Att "missa" flighten tänkte jag kunde vara en lösning då det resultat kom från en sökning ARN-NYC men gav ett lägre pris än open-jaw diton. Exempelvis, i de open-jaw alternativ som finns länkat ovan är restiden ca 20-30h för ungefär samma pengar vilket jag tycker är lite väl långt. Jag antar att jag lever lite i en fantasivärld då jag hade hoppats komma ner till ca 5500 ToR.
 

Alx

Medlem
Tyvärr vet jag bara om ett enda flygbolag som accepterar att man "missar" ett segment i t.ex. en ToR. Det flygbolaget är Ryanair. Så vitt jag vet så finns det inga andra flygbolag som accepterar detta. Anledningen är just den du själv märkt, att priset kan bli betydligt billigare genom diverse andra routings.

5.500:- open jaw till BOS/NYC är nog ingen omöjlighet, men heller inte särskilt enkelt att hitta under högsäsong så här pass sent. Hoppas att du hittar ett fungerande alternativ. Din egna idé kommer med all sannolikhet INTE att fungera så den är nog bäst att undvika. Resultatet kan bli minst sagt kostsamt.
 
Toppen