Senaste nytt

Det lönar sig att dubbelkolla bonusbokningar hos det opererande flygbolaget.

jumbooze

Medlem
Hej,

Jag har idag varit i kontakt med SAS via chatten då sätesväljaren inte fungerade.
Inte så konstigt tänkte jag då det är en EB award med ANA som flygbolag (NRT-HKG).

Man vill ju välja bäst plats :D. Så då tänkte jag chatten kan hjälpa mig med det.
Men de kunde inte heller välja plats, men skulle ta det med deras support imorgon och maila.

Efter en ingivelse så frågade jag efter ANA's PNR, tänkte man kan gå in och välja där (biljett i C).

Hmm, loggar in på ANA och då står det,
This reservation has a dupulicate reservation holding time limit for the duplicate reservation due to you have duplicate reservations. mm

Och jag ser att det finns bokat för samma dag en plats för morgonavgången och en på em.
Och att "Dupulicate reservation holding time limit December 2, 23:59" dvs 2 veckor innan avgång.

Så nu sitter jag i telefon kö till guldsupport för att lösa detta innan min biljett försvinner ut i sanden.
Hade varit lagom snyggt att dyka upp och upptäcka att man inte har plats på planet. Vem hade tagit hand om mig i detta fallet? Där hade man stått i rusningstrafik måndag morgon på Narita med mössan i hand...

Och JA, det går att boka plats direkt hos ANA om man får "ANA PNR" från SAS.
 
Last edited:
Toppen