Senaste nytt

Bra hotell i New York för 6 nätter semester?

Sätter den samlade kunskapen på prov genom en av världens antagligen mest uttjatade frågor: Var är det bäst att bo för 6 nätters semester i New York?

Har precis bokat en bonusresa i C med SAS den 18-24 maj och vill börja titta på boende för mig och min sambo. Ska jag vänta till närmare inpå avresa med att försöka hitta en bra deal på Hotwire eller Priceline eller har du det perfekta tipset? :)
 
Last edited by a moderator:

Senator

Moderator
Hej,

Frågan är vad man gillar :) Jag bor på Waldorf Astoria normalt, men det är eftersom jag har Diamond VIP på HH. Under perioden du letar finns rum till $279 + skatt.
 

agehall

Medlem
Nära en bra tunnelbanelinje skulle jag säga.

Jag har bott på Hilton Garden Inn Tribeca och det hotellet ligger väldigt bra till med ca 10m till tunnelbanan. I jul/nyår ville vi bo på Hilton Millenium, men det blev svindyrt, så vi hittade Wellington Hotel istället, som var ganska billigt och verkar ha bra läge. Jag ber att få återkomma med rapport om hur hotellet är att bo på.

Om jag vore som du, skulle jag kolla om jag hittade några riktigt bra deals just nu, annars skulle jag vänta tills efter jul med att boka. Det är ju inte högsäsong när du ska dit, så det borde inte vara några problem att vänta.
 

jth

Medlem
Det är lite svårt att ge rekommendationer bara sådär, men eftersom det är businessclass och du reser med flickvännen förmodar jag att Hotel Carter inte är riktigt vad du har i tanken :)
Så jag kan ju rekommendera dess granne, Westin Times Square. Suveränt läge i korsningen 7th ave/43st ett kvarter från Times Square.
Borde gå att få bra deals om du är ute i god tid, och så tillhör de Starwood också om du vill samla SPG poäng.
Om du bokar ett hörnrum, helst på 20e våningen eller högre, så får man fin utsikt.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har aldrig rest till USA, så kan jag inte ge några tips om hotell där.

Men jag har ett tips för er som bokar hotellrum i långt förväg.
Jag brukar köra denna procedur när jag bokar bonusresor som sker först om några månader.

  1. Boka ett någonrunda bra hotell med acceptabelt pris, fast med en room rate som är helt återbetalningsbar fram till nära ankomstdagen, eller en room rate som inte kräver förskottsbetalning.
  2. När din ankomstadatum närmar sig, kolla då och då om andra(elller samma) hotell har bättre deal.
  3. Om du har hittat bättre deal, boka en ny. Avboka befintlig bokning.

Om du inte har hittat något bättre, ja, då får du bo på det hotellet som du bokade från början.
 
Last edited:

vicce

Medlem
Senast jag var i New York bodde jag på The New Yorker. Ligger ca 3 minuter promenad från Madion Square Garden och har subway i princip utanför entrén.
 

Fredrik

Medlem
De hade grymma priser åt andra hållet när jag skulle besöka NYC i september men det är ett bra hotell.
 

JacobGBG

Medlem
Har besökt NYC och bott på hotell där drygt nära dussinet gånger. Det är en av de städer i världen som är som tuffast att att hitta bra boende för humant pris på. Det görs inte lättare av att du har valt en av de bästa tiderna på året att besöka staden, i mitten av våren. Så detta är ingen lätt uppgift.

Till att börja med. Hur mycket är du villig att betala per hotellnatt? Vad är lägsta standard du accepterar? Är du medlem i något hotellprogram?

Nedanstående priser gäller för datum 18-24 Maj.

1. Room Mate Grace - Otroligt charmigt boutique hotell som har perfekt turistläge på en tvärgata till Times Square. $289/natt
2. Yotel - Nybyggt hi-tech hotell med modern design. Bra läge två kvarter från Times Square. $309/natt

Alla Hilton, Hyatt och Marriott hotell går på $350+ denna tidsperiod. Om dessa priser är alldeles i överkant så är Priceline ditt bästa verktyg. Du kommer nog kunna komma ned i pris/natt till $200 där. Jag skulel dock rekommendera att du bokar ett avbokningsbart rum nu och sedan 3 mån i förväg använder priceline för att försöka slå det priset med 1/3 på motsvarande hotell.
 
Nu kommer jag här och förstör denna fina dolce vita stämningen. :)
IMHO att bo på ett hotel i NYC är bortkastade pengar. Varför? Delvis på grund av följande:
Local and state tax on accommodations is 14.25% plus a bed tax of between $2 and $6 per night and another tax of $1.50 per unit
Och nu pratar vi om Manhattan där trådlös internet kan kosta extra och man måste ge dricks varenda steg du gör. En kompis bodde nyligen på Manhattan Centre hotel på Rockefeller center för typ 100 dollar om natten. Ganska centralt, trångt och s.k. boutique hotel. Men han brydde sig inte så mkt eftersom där han bara sov 6-7 timmar, resten av tiden var han ute.
Själv jag brukar använda AirBnB ganska mycket, det brukar vara mer värde där och man får en annan upplevelse.

Planera det så här, om nu hotelvistelsen ska vara en del av upplevelsen sen någon ubermodern eller anrik hotel rekommenderas. Vill du bo mitt i smeten och är du villig att spendera lite då är Gansevoort ett bra hotel. Vill du spara pengar då kan hoteller i Long Island City eller nära Wall Street vara ett bra alternativ.

Jag skulle helst undvika turistfällor som Times Square, Tribeca, Park Ave, runt om FN och i Downtown. Men det finns några bra hoteller med underbar läge, t.ex. The Ritz-Carlton i Battery Park.

Ändå rekommenderar jag att hitta en sublet/airbnb och leva riktiga NYC livet på UES eller UWS och spendera pengarna väl på drinkar, jazzbarer, musical och dricks(NYC lever på det). Underskatta inte Downtown Brooklyn och DUMBO, det är bara 10-15 mins från Downtown Manhattan.
Eftersom det ligger så långt fram i tiden så skulle jag göra som AHO säger, boka ett OK hotel(t.ex. klaustrofobisk men modern och rolig The Pod hotel, men inte om du är över 180cm lång) med möjlighet att avboka och sen försöka hitta något bättre. Hotwire och Priceline är helt OK, men glöm inte att skatten tillkommer. Ett tag bodde jag så att på morgonen visste inte jag vart jag går på kvällen, men hade alltid backup plan i form av en hotelbokning. Jag träffade massor med människor och hade kul under den tiden. No strings attached.
 
Last edited:
Toppen