Senaste nytt

Diners Club lounge access stoppas?

Ubbe

Medlem
Det påstås att Dinersclub card i Danmark inte längre ger gratis access till Diners lounges. Informationen utskickad i brev till kortinnehavare i Danmark. Undrar om det kommer att gälla svenskar oxo? Det kommer att införas en avgift på 95Dkr 13€.

Synd då de har ett rökrum där uppe i CPH
 

Gnopps

Medlem
Diners Tyskland slutade med loungeaccess ett tag men det kom tillbaka efter några år. Diners i Köpenhamn använder jag en del så vill inte se den försvinna.
 

rob74

Medlem
Hoppas de kommer på bättre tankar. Har varit bra att kunna använda loungerna i de fall jag inte kunnat använda EBG.
 

jumbooze

Medlem
Hoppas det bara gäller danskarna men eg. tycker jag att den skulle vara gratis för alla Diners innehavare, varför ska man annars ha det kortet?
Är deras baggage försäkring bättre än Amex?
Jag har skaffat Diners bara för Lounges... + 6000 signup bonus
 

Dr. Miles

Expert
Hoppas det bara gäller danskarna men eg. tycker jag att den skulle vara gratis för alla Diners innehavare, varför ska man annars ha det kortet?
Är deras baggage försäkring bättre än Amex?


Diners förmånsförsäkring skrev:
Försening av bagage
(ersättning mot kvitto i original)
  • Försening av bagage mer än 6 timmar: 1 000 kr
    (högst 5 000 kr/kort och försäkringsfall)

  • Försening av bagage mer än 12 timmar: ytterligare 1 000 kr
    (högst 10 000 kr/kort och försäkringsfall)

  • Försening av bagage mer än 48 timmar: ytterligare 2 000 kr
    (högst 20 000 kr/kort och försäkringsfall)
Så upp till 4.000 SEK per person mot uppvisande av kvitto.
 

agehall

Medlem
Diners svenska sida listar fortfarande lounge access som en förmån på deras hemsida iaf. Låt oss hoppas att detta innebär att vi fortfarande har loungeaccess.
 

Gus

Medlem
Från Diners Club i Danmarks hemsida. Hoppas att det inte blir likadant i Sverige!

"For at kunne vedligeholde dette unikke program vil vi fra 1. januar 2012 opkræve 95 kroner pr. besøg, når du som kortindehaver anvender en af de mange lounges i verden. Er du privat Diners Club VIP medlem vil vi hvert år i januar tildele dig et antal gratis besøg i henhold til forbrug på dit kort året før. Du modtager 1 gratis besøg for hver gang, du har brugt 10.000 kroner. Bruger du for eksempel 33.000 kroner i 2011, får du 3 gratis besøg til anvendelse i kalenderåret i 2012."
 
Toppen