Senaste nytt

Turkish Airlines Comfort Class: Stockholm-Istanbul-Hong Kong

Ett mycket trevligt reportage med bra bilder och information.

Flög själv med TK till Dubai i vintras och då blev vår Airbus 330 utbytt mot en Trippel-7:a. Där användes Comfort Class kabinen som economy. Då jag är *A G blev jag "uppgraderad" till denna kabin. Då jag satt längst bak uppfattade jag lutningen på stolen som begränad. Hade jag t ex. betalat ordinarie pris för denna stol hade jag blivit besviken.

I övrigt så var jag inte helimponerad utav TK. Det beror främst att jag uppfattade kabinpersonalen som mindre säkerhetsfokuserad med anledning utav mindre incidenter ombord. Servicen ner till IST från ARN var oorganiserad.
Men TK är ett flygbolag som växer med både rutinerad och mindre rutinerad crew. Därav att servicen också kan skilja sig.

Det som jag dock fann positivt med TK var att de var mycket duktiga på att uppgradera statusmedlemmar. Redan vid incheckningen i Dubai påväg till Istanbul fick vi bekräftade platser i Business.
 

bstark

Medlem
Kul med TK rapport! Har själv spanat efter olika alternativ till Hong Kong och då har Turkish legat bra prismässigt.
 

Ghoose

Medlem
Flyger du Economy eller Business? Fanns ju biljetter i Business för 11 000 tur o retur :)

I know! Men frugar är ekonom och det kändes meningslöst att ta debatten om vi skulle dubbla kostanderna för vår "familjeäventyrsresa" i sommar... Men jag får undersöka upgraderingsmöjligheterna på plats istället ;)
 
I know! Men frugar är ekonom och det kändes meningslöst att ta debatten om vi skulle dubbla kostanderna för vår "familjeäventyrsresa" i sommar... Men jag får undersöka upgraderingsmöjligheterna på plats istället ;)

Från HKG kostar en upgrade typ 400€ från comfort till business men de är bara till Istanbul då
 

Jonas C

Medlem
Trevlig rapport med fina bilder. Ni tycktes verkligen ha tur med besättningen då man allt för ofta har hört motsatsen om dem. Ser fram emot del 2!
 

Gus

Medlem
Fin rapport, comfort class verkar riktigt bra! Har flugit en del med Turkish i economy på sistone. Är verkligen nöjd med maten men personalen har jag varit missnöjd med de flesta gångerna, både gällande service och säkerhet. Har även fått tidernas sämsta GT serverad, utan både is och citron! :cool:

Menyn på denna flygning gav precis som på förra flygningen 2 val av varmrätter. Skillnaden här är att man får samma mat som business class får men då i mindre valmöjligheter och endast 3 rätters

Precis den där rigatonin fick jag igår när jag flög Bombay-Istanbul i ekonomi.
 
Ledsen att alla får vänta men har inte haft tiden att skriva om hemresan ännu! Mycket på jobbet tyvärr. Hoppas ni kan hålla er!
 

GOTATH

Medlem
Tack för en trevlig rapport med fina bilder. Turkish Comfort Class ser ju definitivt ut att vara ett prisvärt alternativ till Business om man ändå har *G
 
Toppen