Senaste nytt

Lufthansa & SWISS, dag & natt...

Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att nuvarande C produkt kommer att vara 7 år gammaö vid det laget så skulle det inte förvåna mig om de väljer att introducera en ny produkt på 77W. Såvida inte nuvarande full-flat C bör betraktas som någon form av stagnering i utvecklingen.
 

GE90

Medlem
De får gärna kopiera SQ longhaul C, åkte FRA-SIN igår och fy då hur bortskämd man blir att sitta ensam, nästan som att åka F.
 

Bwan

Medlem
SQ har ju tagit det till ytterligare en nivå, där det känns som man sitter ensam i en skinnsoffa. :)
 

Gweilo

Medlem
Nya 747-800 i LH C klass är bra, flög dom till Dulles i höstas och det var en bra dagflygning, dock skall det väl sägas att jag var mer imponerad av komforten än servicen som tenderar att bli lite standardiserad.

Har bara flugit LX i ekonomi på sistone, men även där levererar dom. GRU - ZRH var helt OK faktiskt
 

Randy Marsh

Medlem
Det ska bli mycket intressant att se om Swiss går för 2+2+2 i C med nya Boeing 777-300ER. Den konfigen är grym i Boeing 777.
Varför inte 1-2-1, som American Airlines har i sina nya 77W? Har precis testat denna produkt på DFW-LHR. Otroligt bra, slår definitvt British Airways på fingrarna när det gäller säteskomfort.

2-2-2 löser inte "kliva-över-grannen"-problemet.
 
Last edited:
Jag har aldrig provat 1+2+1...det låter bekvämt!
En fråga bara...blir det inte färre stolar i C med 1+2+1 än 2+2+2 och därmed sämre intäkter till Swiss?
 

Randy Marsh

Medlem
Jag har aldrig provat 1+2+1...det låter bekvämt!
En fråga bara...blir det inte färre stolar i C med 1+2+1 än 2+2+2 och därmed sämre intäkter till Swiss?
Jag har också tänkt på det där med antal stolar man får plats med. Men eftersom man i AA:s nya C-klass sitter snedställt i förhållande till flygplanskroppen (ungefär som en fiskbenskonfiguration) så kanske avståndet mellan varje säte kan minskas en del, därför är det inte säkert att det blir så väldigt stor skillnad i antal säten.

Sedan har väl också AA insett att de måste konkurrera med bra säteskomfort för att kunna fylla business-kabinen i framtiden. Faktiskt är detta något som snart alla större flygbolag har insett. Förutom SAS då förstås, som hamnar alltmer på efterkälken...
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Nya 747-800 i LH C klass är bra, flög dom till Dulles i höstas och det var en bra dagflygning, dock skall det väl sägas att jag var mer imponerad av komforten än servicen som tenderar att bli lite standardiserad.

Jag provsatt Lufthansas nya Business stol på ITB mässan i Berlin, och måste säga att jag var positivt överraskad. Stolen erbjöd goda inställningsmöjligheter, med en väldigt bekväm lounge position där stolen tiltar uppåt (tillskillnad från stolen på SWISS där man i princip bara glider ner). Dynan kändes lagom mjuk och utrymmet vid fötterna var inte så trångt som det må verka. Jag som har relativt stora fötter hade inga som helst problem med utrymmet. Överlag kändes stolen väldigt genomtänkt, och jag tycker att den sedan lanseringen har fått stå emot en hel del orättfärdigad kritik. Skulle vara väldigt kul att testa den ordentligt "in action".
 
Toppen