Senaste nytt

Shanghai-Köpenhamn Thai business/premium

A380*G

Medlem
Detta måste väl anses som ett ganska bra pris? C fares ex Kina är normalt sett ganska dyra. Lägg till att TG kör nya B777 och man får ju riktiga C seats.

23,687 RMB inklusive skatter och avgifter för PVG-BKK-CPH r/t.
Fare conditions: https://wftc3.e-travel.com/plnext/t...on&PLTG_PNR_TRAVELLER_TYPES_TITLES=1+adult(s)

C till från Bangkok och U till/från CPH. Dock, fare basis för alla legs är JUL6MCNE vilket betyder att allt bokas i J? Således borde man få miles enligt bokningsklass J? Till M&M skulle det betyda 200%.

Dessutom får man ju samma seat i C och U numera på B777.

Vad säger Doktorn?
 

090034208

Medlem
Fare basis är J men när du får biljetterna är BKK-CPH ändrat till U, är inte säker men misstänker att så är fallet
 

090034208

Medlem
Gjorde en dummy booking och det står klart o tydligt att " China to BKK v.v Business class and beyond BKK v.v Premium Economy", så bokningen ändras med all sannorlikhet till U för BKK-CPH

Hade själv en SK+TG i U-Class när jag bokade men när biljetterna kom så hade SK flyget ändrats till bokningsklass M
 
Last edited:

A380*G

Medlem
Gjorde en dummy booking och det står klart o tydligt att " China to BKK v.v Business class and beyond BKK v.v Premium Economy", så bokningen ändras med all sannorlikhet till U för BKK-CPH

Hade själv en SK+TG i U-Class när jag bokade men när biljetterna kom så hade SK flyget ändrats till bokningsklass M

Att seating är i U är ingen tvekan om. Det jag undrar över är om fare basis ändras? Det är ju den som bestämmer booking class, och som sedan bestämmer hur många miles jag får. Det står ju klart och tydligt på varje separat flight att den bokas i J, får jag då 200% trots seating i U?
 
Toppen