Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

LN-FHU

Medlem
Så istället blir det nog GOT>LHR>HKG med BA F och kunna komma in i Concorde Room och sedan CX F på tillbakavägen, inte helt fel det heller :) Tillgängligheten verkar vara god så länge man bokar tätt inpå.

Hvor mange miles kommer denne routing på ? Klarer ikke helt å lese uttakstabellen ....
 

Dr. Miles

Expert
Man kan alltså endast ändra en icke-påbörjad flight inom samma bolag?

Nej, det går att ändra om det är samma flygbolag och inte skapar stopover.

T ex
Du har returresa från Hong Kong till Stockholm som följande.

2013-APR-20
CX255
Hong Kong 00:35 - London LHR 06:20

2013-APR-20
BA778
London LHR: 11:30 - Stockholm ARN 15:00​

Du kan ändra till t ex:
2013-MAY-04
CX257
Hong Kong 10:05 - London LHR 16:00

2013-MAY-04
BA784
London LHR: 18:25 - Stockholm ARN 21:45​

Följande ändring kostar extra:
  • 1, Flyga Hong Kong - London med British Airways => annat flygbolag än du är bokad
  • 2, Transit i London över 24 timmar => det får inte bli stopover
  • 3, Flyga via Helsingfors med Finnair => annan routing

Can you change an Award ticket once travel has begun? - FlyerTalk Forums
 

Bwan

Medlem
Jag är sugen att köpa 40.000 miles och kombinera med ex-CMB dealen, men enligt någon slags amerikansk logik ska dom ha 30.000 miles till för CMB. (???)
 

Dr. Miles

Expert
Jag är sugen att köpa 40.000 miles och kombinera med ex-CMB dealen, men enligt någon slags amerikansk logik ska dom ha 30.000 miles till för CMB. (???)
Colombo (Sri Lanka) ligger i Asia 2 zon hos American Airlines AAdvantage, vilket innebär att man måste pröjsa 52.500 miles för enkelresa mellan Europe - Asia 2 i Business class. Eller reser du från någon annanstans?
 

Dr. Miles

Expert
Tolkar jag tabellen rätt att en one-way HKG-PVG (Asia2 -> Asia2) i F är = 40.000?

Enkelresa mellan Asia 2 - Asia 2 i First class kostar 32.500 miles.

OAAwardChart0909.gif
 

jumbooze

Medlem
Enkelresa mellan Asia 2 - Asia 2 i First class kostar 32.500 miles.]
不好意思 :eek:
Justerar glasögonen.

Nu känner jag mig riktigt Noob, men är det någon som har förslag på flygupplevelse som involverar Ex-HKG där första benet är på CX/KA i First (önskar besöka lounges i HKG) och landar i PVG Shanghai?
Jag vet att Dragonair flyger direkt men det känns som fusk på detta forum. Hade gärna testat mera flyg :D och gärna CX F.
AAdvantage verkar ju lite hårdare än USDM.
 
Toppen