Senaste nytt

Vart krediterar man bäst Best Western poäng?

fmansson

Medlem
Jag bor mycket på best Western och har en fråga vars svar jag inte hittat i annan tråd.

Vilket är bäst? Att kreditera 300 poäng per natt till EuroBonus eller att använda sig av deras Reward-programme?

Kan man använda båda möjligheterna samtidigt?
 

Homer

Medlem
Vad är 300 Eurobonuspoäng värda? 30kr? US$5?

Hur mycket är BW poäng värda? 0,5 US Cent har jag för mig en del räknar med, googla och kolla.

1.000 BW poäng skulle då motsvara 300 EB poäng om jag räknat rätt, tjänar du mindre än
det inkl. bonusar väljer du Eurobonus

Double Dipping går inte, men du kan ju välja det som passar inför varje vistelse.
 

fmansson

Medlem
Ser nu på SAS hemsida att man nu får 600 poäng per natt istället för gamla 300.

Det är ju minst sagt en bra ökning.
 

Johan_G

Medlem
Hmmm, intresant. Det skulle kunna bli en hel del poäng till EB den vägen med mitt resemönster. Visst är det trevligt med en gratis hotellnatt då och då men eftersom det alltid kostar tokmycket poäng om man vill välja själv vilket datum och vilket hotell så känns det för mig mera värt att kreditera till EB istället och jaga andra erbjudanden för hotellvistelser.
 

Erik M

Medlem
Jag väljer mellan SAS och Best Westerns egna. Jag är Diamond så jag får 30% extra hos dem. Det gör att deras egna poäng är bättre för mig om man räknar kronor (och viktigast av allt: om man antar att jag nånsin kommer att lösa in BW-poäng).

Men man kan ju ockå kreditera en rad andra bolag.
Man får 500 miles hos Turkish Airlines per stay.
Man får 500 Air Berlin Topbonus-miles
 

DrKlas

Medlem
Jag använde nyligen 40 000 Best Western-poäng för att boka två nätter på ett (sunkigt) hotell precis vid Disneyland. Hade jag vid bokningstillfället bokat för pengar hade det kostar nästan $500 och vettiga alternativ i samma område kostade nästan lika mycket. Även i närheten av många nationalparker i USA kan man få riktigt bra värde för poängen.

Eftersom poäng inte längre förfaller och du som Diamond dessutom får extra poäng så skulle valet för mig vara lätt.
 
Toppen