Senaste nytt

Thai Airways sätter in Boeing B777-300ER till Köpenhamn

Dr. Miles

Expert
Enligt en uppgift från TG så kommer man förmodligen att ha "flytande kabin" på 777 till CPH och ARN , som Magino skriver så använder de flesta bolagen så i Europa trafiken.
Det känns som en onödig krånglig lösning. (a la SAS)
Det är vä enklare att dela Business och Premium Economy med galley/toaletter. Det blir mer naturligt delning.
 
Har en bokning i premium economy (U) och har blivit seatad rad 20 på utvägen. Men på hemvägen så är jag seatad på rad 32. Mig veterligen så är det 18 PE-platser från rad 18 till 22 (2 platser på 18 resten 4). Kan någon hjälpa mig bringa klarhet i detta? Har varit mycket strul med denna bokning och vid senaste samtalet med amex så lovade dom att det är PE-säten.
 

hisingen

Medlem
Har en bokning i premium economy (U) och har blivit seatad rad 20 på utvägen. Men på hemvägen så är jag seatad på rad 32. Mig veterligen så är det 18 PE-platser från rad 18 till 22 (2 platser på 18 resten 4). Kan någon hjälpa mig bringa klarhet i detta? Har varit mycket strul med denna bokning och vid senaste samtalet med amex så lovade dom att det är PE-säten.

Rad 32 är verkligen inte någon PE om man utgår från seatmapen på förra sidan i denna tråd.
 
En uppdatering: Jag pratade som sagt med en AMEX-representant som bedyrade att rad 32 var PE. Jag kände mig osäker men då hon sade att det var helt 100% säkert att det var PE så lät jag det bero. Efter att ha kollat alla seating-maps som jag hittade så var jag dock säker på min sak. 42 business-säten som fördelas på 24 business och 18 PE (2 platser på rad 18 och 4 platser rad 19-22). Jag tog kontakt med AMEX igen och fick då svaret "oj, ja, jag kollade med Thai nu och du var ju seatad på economy". Jag ifrågasatte varför vi överhuvudtaget använder oss av en resebyrå när de inte ens kan hantera en sådan här enkel sak. Tänk om man inte varit medveten om detta och fått en rejält tråkig överraskning kl 0120 i Bangkok...
 
Är inte idag en historisk dag...avgående TG 951 med 747 för sista gången?
Thai har flugit olika versioner av 747 till CPH i minst 30 år.
Först var det 747-200B följt av 747-300 och sedan 2002 bara 747-400.
Under lågsäsong användes ofta DC-10 och MD-11 fram till slutet av 1990-talet.

Om jag fattat saken rätt kommer THai med en sprillans ny 777-300ER imorn till CPH.
 

CaptainM

Medlem
Bokade precis CPH-HKT i Premium Economy i februari 2014 via MrJet.
Blev seatad på rad 31. Fredag kväll, så MrJets telefon är avstängd. Har slängt iväg ett mail till TG i CPH.
Fortsättning följer....
 
Toppen