Senaste nytt

Inredning i Thai Airways business class TG 961 Stockholm-Bangkok?

Traveller

Medlem
Dags för att åka till Bali. Detta sker via BKK från ARN i morgon torsdag den 28 mars. Har inte åkt denna rutt på ett år så jag undrar om det är gamla business class, first som är omgjord till business eller Thais nya inredning? Någon som har flugit denna nyligen? Är det skillnad på upper däck (har plats där) och nedre? Glad för svar..

Hemresan tar mig från Denpasar (Bali) - BKK (TG) - ADD - FRA - ARN allt på poäng.
 

VonMögen

Medlem
För det första skulle jag, om jag var du, seata om mig till nedre våningen. Mer utrymme och lugnare än i puckeln, problemet när man sitter där är att man ser att det finns dem som har det bättre ombord (F pax) och det är aldrig roligt :). Åkte för några veckor sedan och då var det TGs standard kärra med "sas" businesstolar i eco prem och Thais halvgamla F stolar. TG verkar ha gjort om alla sina gamla charter varianter med urålderlig C nu (?).
 

Dr. Miles

Expert
Åkte för några veckor sedan och då var det TGs standard kärra med "sas" businesstolar i eco prem och Thais halvgamla F stolar. TG verkar ha gjort om alla sina gamla charter varianter med urålderlig C nu (?).
Jag vet inte om jag är dum men jag förstår inte budskapet av texten. :confused:
 

VonMögen

Medlem
Jag vet inte om jag är dum men jag förstår inte budskapet av texten. :confused:

Jag kan förklara min stressiga Påsk svenska ... TG har i 100 år kört med en trött gammal sliten (chartervariant är ett uttryck ingen absolut sanning) 747 med gammal C. Nu verkar de även ha nyare konfig på allt ex ARN/CPH. På senaste resan så åkte jag med TGs vanliga 744 med "sas" businesstolar. Låter detta budskap någorlunda förståeligt?
 

Aleksander

Medlem
Jag kan förklara min stressiga Påsk svenska ... TG har i 100 år kört med en trött gammal sliten (chartervariant är ett uttryck ingen absolut sanning) 747 med gammal C. Nu verkar de även ha nyare konfig på allt ex ARN/CPH. På senaste resan så åkte jag med TGs vanliga 744 med "sas" businesstolar. Låter detta budskap någorlunda förståeligt?
Åkte du med dem här stolarna https://www.google.se/search?q=thai...TUca3FIndsgbVy4DYAg#biv=i|0;d|SyIGVxZPdxQtLM:
Ursäkta att det blev en lång länk.
 

Aleksander

Medlem
Jag kollade och det är den nya kärran imorgon, alltså att det går att fälla stolen i sovläge men du glider sakta nedåt. Men ta det med en nypa salt därför Thai brukar ibland i sista sekunden byta kärra till den äldre. Hoppas du får den nya imorgon och ha en trevlig resa:cool:
 

011430121

Medlem
Åkte med TG 961 för 3 vckor sedan och det var i U en stol som gick att fälla i 170 grader sov i 5 timmar

Returen var TG 962 (dag tur) och det var " gammla" stolarna

Försök att få rad 22 som är vid EXIT på nedre däck. Annars om Du vill åka på övre så platserna 16 A och B är bäst.
Trevlig resa
 
Åkte med TG 961 förra veckan och hem med TG 960 igår och det var slanten lie flat 170 grader, välj nedre våning bättre, luftigare och större over head bin för väskan mm
 

hisingen

Medlem
Dags för att åka till Bali. Detta sker via BKK från ARN i morgon torsdag den 28 mars. Har inte åkt denna rutt på ett år så jag undrar om det är gamla business class, first som är omgjord till business eller Thais nya inredning? Någon som har flugit denna nyligen? Är det skillnad på upper däck (har plats där) och nedre? Glad för svar..

Hemresan tar mig från Denpasar (Bali) - BKK (TG) - ADD - FRA - ARN allt på poäng.

Ser ut som att du får HS-TGT imorgon och nedanstående kabin.

IMG_2238.jpg

Själv trivs jag bäst på Upper Deck så det är ju skönt att folk tycker olika :)


Dom som hoppar på TG951 CPH-BKK imorgon kan ju tänkas bli glada, främst dom i Biz.Är nämligen en med nytt inrede rakt igenom...
 
Toppen