Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

Hm verkar som jag behöver lite mer hjälp.

På outbound routing codes skriver jag inget (och har economy vald som cabin där nere) och på inbound routing codes skrev jag /f bc=z|bc=p|bc=c men det verkar inte ge några bra biljetter. Är inte businnes C,Z,P? Eller har jag gjort något annat fel?
 

Gnopps

Medlem
Hm verkar som jag behöver lite mer hjälp.

På outbound routing codes skriver jag inget (och har economy vald som cabin där nere) och på inbound routing codes skrev jag /f bc=z|bc=p|bc=c men det verkar inte ge några bra biljetter. Är inte businnes C,Z,P? Eller har jag gjort något annat fel?
Du har gjort helt rätt. Du kan lägga till dessa bokningsklasser: S, I och D.

Olika flygbolag har olika bokningsklasser för affärsklass. Är det något speciellt flygbolag du vill resa med?
 
När jag till S fick en matris full med flygningar men då ingick economy-biljetter. Så tog bort S och försvann nästan alla biljetter igen.

Så här ser det ut när jag söker:
ita_exempel.JPG

Vad gäller flygbolag är det inte så noga just nu, men British Airways och Air Canada verkar bra...
 
Vill du åka med BA så sök kabin: Business Class och fyll i:

/f bc=y|bc=b|bc=h|bc=k|bc=m|bc=l|bc=v|bc=n|bc=q|bc=s|bc=q|bc=o (under outbound routing codes om du vill åka ekonomi på vägen dit. Under inbound om du vill åka ekonomiklass hem.)

Air Canada så gör samma sak fast använd:
/f bc=y|bc=b|bc=m|bc=u|bc=h|bc=q|bc=v|bc=w|bc=s|bc=l|bc=k|bc=t|bc=a|bc=n| bc=g|bc=p|bc=e

Jag har inga problem att få fram Air Canada och British Airways.

Är det så här du menar?

ba.png
 
Last edited:
Ja det är så jag menar och så funkar det. Hyfsat i alla fall, vissa priser i matrisen verkar bli för låga först, men rätt när jag klickar på dem.

Men tyvärr tappar det ju lite av poängen att använda ITA Matrix om jag måste söka olika för olika flygbolag, då kan jag väl lika bra söka på deras hemsida?
 

jumbooze

Medlem
Jag försöker få till en min connection på första connection men jag får inte till syntaxen, dvs long stopover på första men inte på andra eller tredje.
X:CPH / minconnect 1460 X:LHR X:MIA
CPH / minconnect 1460 LHR MIA
 

isv97tkn

Medlem
jun 15 BA 777 ARN 12:20em LHR 2:05em 2h 45m Airbus A321 Business (D)
Layover in LHR 2h 10m
VS 1 LHR 4:15em EWR 7:05em 7h 50m Boeing 747 Business (Z)
jun 22 VS 2 EWR 9:15em LHR 9:10fm 6h 55m Boeing 747 Business (Z)
Layover in LHR 2h 20m
BA 778 LHR 11:30fm ARN 3:00em 2h 30m Airbus A320 Business (D)
20*183,00*


hej hittar denna resa för 20183 kr men på virgins hemsida kan man inte boka billigare än 2506£ även på skyscanner o mr jet hittar man den. Är det något jag missar?


Man blir ju lite tveksam när det är lite reklam eller info om ingen vanlig economy. med det är ju D class så.
http://www.skyscanner.se/flyg/stoc/...fran-stockholm-till-new-york-i-juni-2013.html
 
Last edited:
Toppen