Senaste nytt

Tips på business biljett till Vancouver

olsson

Medlem
Ska flytta från Bergen till Vancouver kring första Maj. Då anställningen är anledningen till flytt blir det business-biljetter. Jag har sökt lite tidigare via ita matrix men ser mig absolut inte som kunnig inom det.

Flera byten på flygplatser med schysta lounger ser jag bara som ett plus. Eftersom det handlar om en, för mig, permanent flytt så är det ett plus om man slipper plocka upp väskorna för att checka in de igen (antar man måste göra det om man mellanlandar i ex Montreal eller USA och ska vidare).

Priset ska ändå inte vara hutlöst stort för då kommer vi få lite griniga blickar på oss, oavsett att det står i vårat avtal att det är business som gäller. Kör på EBB nu och är enbart EBS det här året. Vet att BA flyger direkt från London men då blir det ett nytt bonuskort jag behöver använda. Funderar även på att köra på Aegan.

Kring 1a Maj 2013. ex-BGO. Har två kollegor som också ska åka med men de kommer ex-AES.
Verkar definitivt vara bäst att köpa en T/R som då måste vara flexibel så vi kan byta returen.
 

MarcusC

Medlem
BA brukar väl ha hyggliga priser och en trevlig produkt, hade nog kollat BA först.

Annars kanske SAS till London och ev Air Canada...?
 

olsson

Medlem
Har kollat lite smått på BA och SAS och Air canada via Ita matrix. Blev lite nöjd när jag såg en BGO-CPH-ZRH-YVR med Swiss, men klantigt nog så har jag givetvis tagit i slutet av Maj istället för i slutet av April.

Lutar lite smått åt BA för att få direkt från LHR till YVR och slippa jobbiga dra-på-väskan situationer. Då jag flyger eco privat så hade det fvar kul att utnyttja den här möjligheten. Får se om någon reagerar på priset till slut.

För att göra det enkelt för en och inte alltför dyrt ser jag via FRA som ganska bra alternativ. Så antingen BA via LHR eller Air Canada/LH via FRA. Hur får man reda på vilket plan de kör med? Vill inte sitta på något görgammalt plan om jag ska få åka longhaul business för första gången.

T.ex Daily 13:10 Frankfurt (FRA) 1 14:20 Vancouver (YVR) M
AC 9101 Non-stop Airbus A340-600 (346) 10:10 Effective 2013-03-31 through 2013-10-26
Codeshare flight, operated by Lufthansa. (LH 492)

Edit 2:
skickat iväg en förfrågan om boka LH från FRA direkt till YVR. Så BGO-FRA-YVR med ca 4h i FRA. Så tråd kan typ låsas.
 
Last edited:
Toppen