Senaste nytt

Mileage Run: Västerås - Enköping! 41 kronor, 341 SJ-priopoäng

Morgan

Medlem
Noterade att SJ har en kampanj som ger 300 extra poäng per bokning för ombokningsbara biljetter.

Istället för att flyga business billigt från Kiev till Ulaan Bator via Pyongyang eller något sånt så kan vi nöja oss med att boka biljetter Västerås-Enköping och inte dyka upp :)

Västerås-Enköping kostar t.ex. 22/10 från 41 kronor, och man får då alltså 41 + 300 priopoäng. På gränsen till värd att göra, motsvarar knappt 500 kr för 4000 poäng som ger en gratis andraklass X2000 Stockholm-Linköping.


Kan någon hitta ännu billigare (kortare?) biljetter? Har inte riktigt heller förstått villkoren för de 300 extrapoängen, om det finns ett maxantal i antal resor.
 

Morgan

Medlem
När jag går in i bokningsdialogen för t.ex. Västerås-Enköping 22/10 så kommer det upp en stjärna det står "P" i och nedanför står det "P 300 extrapoäng"

Se bifogad bild:
Capture.jpg
 

Attachments

  • sj.jpg
    sj.jpg
    21,2 KB · Visningar: 186
Last edited:

henrik l

Medlem
Gäller tydligen inte mellan alla stationer. Hade annars varit läge att göra en "Prio point run" mellan Skövde-Skultorp där priset för en icke ombokningsbar biljett var 25 kr. Märkligt att SJ inte inser att det finns ett kundsegment som ibland vill ha ombokningsbara biljetter för 11-minuters resan mellan Skövde och Skultorp:D SJ kanske har smygläst om miljägare här på bc.se:D

Inte ens mellan Skövde-Falköping hittade jag något erbjudande och där kostar ändå en ombokningsbar biljett 51 kr:(
 

Morgan

Medlem
Antar att det inte är nivågrundande poäng eftersom det står extrapoäng, men SJ har ju gjort fel förut...

Kortaste resan borde vara i Örebro: Där finns två stationer, Örebro Södra och Örebro C med 2 minuter mellan. Tyvärr verkar det vara samma lägsta pris på ombokningsbara biljetter: 41 kronor :(
 

Gnopps

Medlem
Är det inte så att värdet på en ombokningsbar biljett kan användas till en dyrare biljett? Då borde det väl fungera att köpa 10 biljetter för 41 och få 10xbonus, sedan använda dessa 10 biljetter för att köpa en biljett man verkligen vill ha för 410 kronor?
 

agehall

Medlem
Det är lite läskigt hur pass bra folk här är på att hitta sätt att utnyttja hål. Om jag någonsin har en verksamhet med ett lojalitetsprogram där man kan samla poäng, så tänker jag hyra in folk härifrån som konsulter för att se till att det inte kan utnyttjas.
 
Toppen