Senaste nytt

Går det att boka om påbörjad SAS EuroBonus bonusresa?

Joakim

Medlem
Tar upp en gammal tråd...

Jag undrar om man kan ändra en redan påbörjad bonusresa SAS Ekonomi.
Jag har redan flugit GOT-ARN-CPH-WAW och är inbokad på WAW-CPH-GOT 22/3.
Biljetten bokad under kampanjen 15000poäng.

Har sökt info på SAS och här men inte hittat något som jag blir klok på (gissar att det beror på att det inte går).
Försökte med chatten men det verkar inte funka, .
På mina sidor kan man inte göra några ändringar just nu, dom hänvisar till att ringa, befinner mig på Bali så ringa SAS känns inte som ett alternativ.

Är det överhuvudtaget möjligt att ändra?
I så fall, vad blir kostnaden?
 

cantona

Medlem
Beror nog på vad du ska ändra. Vet ej om du kan ändra sträckan men jag har ändrat avgång. Om det sedan beror på att jag är EBG eller att personen var oerhöt hjälpsam det kan jag inte svara på men jag kunde tidigarelägga en avgång och det handlade om hemresan.
 

Joakim

Medlem
Tack för snabba svar.

Ändringen var i så fall att flytta hemresan från 22/3 till (troligtvis) 3/4.
 

Chrille

Medlem
Om du ska ha en chans att ändra får du nog lyfta på luren eller be något ombud på hemmaplan göra det för din räkning.
 

agehall

Medlem
Tror det blir svårt att få till den ändringen. Det enklaste är nog att boka en ny biljett med poäng.
 

fly4fun

Medlem
När man bokar en bonusbiljett så kan man klicka i högerspalten för att läsa biljettregler. Det är samma för economy, economy extra och business. Ändring och avbokning fram till 1 arbetsdag innan avresa. Efter avresa inga ändringar.

Dock har jag vid flertal tillfällen när jag flugit via CPH och bokat 2-3-4h transfer, lyckats komma med en tidigare flight CPH-ARN med en bonusbiljett.
 

agehall

Medlem
Dock har jag vid flertal tillfällen när jag flugit via CPH och bokat 2-3-4h transfer, lyckats komma med en tidigare flight CPH-ARN med en bonusbiljett.

Jag kan mycket väl tänka mig att SAS är lite förlåtande om man vill byta till en annan flight på en sådan linje där de ändå ha rmånga avgångar. Men då handlar det ändå om samma dag. Byta dag tror jag blir lite väl mycket...
 

Joakim

Medlem
När man bokar en bonusbiljett så kan man klicka i högerspalten för att läsa biljettregler. Det är samma för economy, economy extra och business. Ändring och avbokning fram till 1 arbetsdag innan avresa. Efter avresa inga ändringar.

Dock har jag vid flertal tillfällen när jag flugit via CPH och bokat 2-3-4h transfer, lyckats komma med en tidigare flight CPH-ARN med en bonusbiljett.

Tack, nu hittade jag åxå denna infon. Tydligt och klart men lite onödigt svårt att hitta tycker jag.
Jag inser att det är en ny biljett som gäller.

Det verkar, dessvärre, inte gå att sy ihop allting på hemmafronten för att kunna ta 2 veckor till i värmen.
Shit, men har iallafall KUL-IST-WAW i C med MH resp TK att se fram emot...
 

flierman

Medlem
Biljetten bokad under kampanjen 15000poäng.

Skulle du lyckas få den ändrad kommer det bli hela ordinarie pris på resan då kampanjens poängpris bara är öppet under en viss tid, drar de om poängen vilket de gör när någonting ändras i bokningen så kommer systemet dra ordinarie poäng.
 
Toppen