Senaste nytt

Hilton Gold tack vare Amex?

Gnopps

Medlem
En dansk bekant jag snackade med i helgen berättade att han har guldkort med Hilton och Starwood tack vare hans American Express. Jag vet att man kan få ett Hilton guldkort om man spenderar över en viss gräns men undrar om han har gjort det. Finns det något annat sätt att få hotellstatus tack vare Hilton för boende i skandinavien?
 

agehall

Medlem
Huh? Berätta mer... Hur mycket behöver man spendera och funkar det i Sverige? Jag har spenderat rätt stora summor via AmEx i år...
 

EBGGOT

Medlem
Jag gjorde en förfrågan på detta för 1-2 år sedan och fick då meddelat att man inte fick Gold med HH utan endast Silver i ett år...sedan var man tvungen att prestera! (detta gäller endast för AMEX Platinum)

Du får även ett prov år med starwood Gold men samma sak där det gäller att prestera för att behålla det....
 

Alx

Medlem
Jag har HH Diamond samt Gold hos De flesta andra hotellkedjorna genom mitt brittiska AmEx Centurion. Vet inte om man får exakt samma fördelar genom svenska Centurion. Men svenska AmEx är väl en filial till U.K. om inte jag missminner mig?!

Svenska AmEx hade ett samarbete med HH som tyvärr avslutades för några år sedan. Då fick man automatiskt HH Gold och tjänade 3 HH poäng per spenderade 8 kr.
 
Precis som Alx skriver så fanns det ett samarbete för 5-6 år sen mellan AmEx och HHonors vilket innebara att man fick HHonors guldkort och AmEx guldkort i ett. Detta var mycket förmånligt och jag fick många hotellnätter med det. Dessutom blev man uppgraderad till executive floor de flesta gångerna, automatiskt. Tror att det gick i graven i samband med att Hilton och Scandic gick skilda vägar.
 

Alf

Medlem
Jag har fått guldkort varje år trots att jag inte bott på Hilton på flera år, vet inte hur det går till.
Har ett Amex kort knutet mos SAS Eurobonus.
 

Bamsefar

Medlem
Om man har AmEx Platina så får man "gratis" guld på Starwood och Hilton, och en bunt andra bilfirmor med mera...

Centurion ha rjag ingen koll på, får inget erbjudande om svart amex kort gratis...
 

EBGGOT

Medlem
Om man har AmEx Platina så får man "gratis" guld på Starwood och Hilton, och en bunt andra bilfirmor med mera...

Centurion ha rjag ingen koll på, får inget erbjudande om svart amex kort gratis...

Får du HH gold och Starwood Gold det varje år?

Bjuder Amex på din platinum årsavgift?
 
Toppen