Senaste nytt

Ny Business Class kabin "på gång" bekräftar SAS

SAS bekräftade att dom tittar på en helt ny Business Class kabin till sina A330 och A340 plan i händelse av att leveranstiderna för nya Airbus A350 alt Boeing 787 blir för långa.

En beställning av nya widebody plan kommer troligen inom några månader och beroende på hur lång leveranstiden blir kan en uppgradering av befintliga plan ske relativt snart (jag gissar inom 2 år). Dom håller med om att befintliga C kabiner börjar bli slitna och att flatbed-trenden även kommer skölja över SAS.

Jag tipsade om Air New Zealand som har nya och trevliga lösningar i alla klasser (och saknar First Class precis som SAS). Vem vet - någon kanske lyssnar? :)
 

Jacob

Medlem
Eller varför inte det upplägget som exempelvis Finnair, Swiss och Emirates har i sina nyaste business kabiner?
 
Jag tipsade om Air New Zealand som har nya och trevliga lösningar i alla klasser (och saknar First Class precis som SAS). Vem vet - någon kanske lyssnar? :)

Tyvärr håller jag inte med. Du sitter ryggen mot fönstret och tittar inåt i kabinen. :( Tycker att man skall hellre titta på alternativet som BA har på grund av annars har du ingen möjlighet att hålla sällskap med din resesällskap.

Om Economy Extra tycker jag att Air New Zealand har en kanon säte. Det skulle fungera bra på SAS A330/340 plan.

Vi får se vilken lösning de väljer.
 

Malu

Medlem
Catahay Pacifics nya Business ser också trevlig ut. Med 1-2-1 config får de nästan in lika många stolar i främre delen av sin A330 som SAS har idag. (Fyra färre om jag räknat rätt.)

cathay.jpg

OB-LE942_cathay_G_20101207090016.jpg
 

anders.b

Ny medlem
Kan detta vara på gång redan till vintern .Bokade och fick bekräftat 1 AochB ,efter helgen är vi flyttade .Bokningen gjords 23 Jan för resa ToR arn bkk .
 
Toppen