Ett flygplan jag gillar, men fattar inte hur man tänker här då Swiss är 100% Airbus idag. Kanske man tittar på någon form av intra-LH Group lösning över tid där man delar resurser. Nu har iofs OS några stycken äldre B777-200
Förvånande! Jag trodde nog inte att de skulle gå ifrån deras annars så homogena Airbus-flotta. Antagligen för att börja fasa ut deras A340. Dock sitter Swiss på 15 aktiva A340-313x...
Jag hopppas verkligen att de kommer beställa A350-900 inom kort.
Jag gratulerar Swiss till ha valt rätt flygplan.Ser verkligen fram emot första flygningen då den kommer.Då ska jag pröva C class,övertygad om att LX kommer skapa en topp produkt.
Väldigt kul och detta bevisar hur bra Boeing 777-300ER är.
En "all airbus operator" som köper in 77W är ovanligt. Boeing sealesteam är nog glada idag!
Lufthansa Cargo har beställt B 777F som ersättare till MD-11F och Austrian Airlines har B777-200ER.
Det ska bli intressant att se hur många stolar LX kommer stoppa in i sina 777-300ER.
777-300 är precis som 747-100/200 godkänd för max 550 passagerare.
Jag gissar på 3 class kabin och 349 passagerare.