Senaste nytt

Även Malev kör status matchning

Jacob

Medlem
Även Malev kör nu en status match.

Det enda man behöver göra är att:
-Gå med i Malevs bonusprogram Duna Club
-Göra en flygning med Malev
-Skicka in boarding kortet från flygningen med Malev, kopia på nuvarande frequent flyer kortet, och medlemsnumret på Malev Duna Club.

Matchning görs till Malev silver och Malev gold, men inte till Malev platinum.

http://www.malev.com/offers/fly-at-a-higher-level

Undrar vilka kort som ger vilka nivåer på Malev?!
Och för de här som är bättre på OneWorld än jag är, vad motsvarar Malev silver och Malev guld i OneWorld?
 

Lennw

Medlem
Malev Silver = OW Ruby
Malev Gold = OW Sapphire

Jag vet inte hur de matchar *A levels mot Malev men jag misstänker att EBS då blir Malev Silver (OW Ruby). Det är ju en helt ointressant nivå som inte ger några riktiga fördelar. Ja ungefär som EBS alltså :D

EBG ger då Malev Gold (OW Sapphire) och den nivån är klart intressant då den ger lounge access (+1 gäst). EBG's som kommer resa ekonomiklass på OW det närmaste året kan ha nytta av denna statusmatch. Speciellt om det är ekonomi med BA till London då det inte finns någon annan lounge i T5 som EBG kan fly till :p

http://www.oneworld.com/ow/ffp/oneworld-status/malev

Malev kör bara statusmatch upp till Malev Gold, erbjudandet gäller inte Malev Platinum som motsvarar OW Emerald.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Då har man fått sitt fjärde guldkort och därmed guldstatus i samtliga tre allianser... :)

Efter att jag skickat in alla dokument till Malev i fredags ändrades statusen i systemet idag (onsdag) precis efter lunch.
Så tre dagar för att administrera status matchningen, vilket är helt OK.

Nu väntar jag bara på ett formellt bekräftelsemail samt plastkortet. Vi får se hur långt tid det tar...
 

Jacob

Medlem
Och idag kom äntligen mitt Malev guldkort på posten. Tog en stund innan själva kortet kom, drygt sex veckor, men en semesterperiod snabbade säkert inte upp processen.

Väldigt kul att få se utgångsdatumet dock (som jag inte kände till innan), det står nämligen 02/2013, vilket innebär en giltighetstid på över ett och ett halvt år. Inte illa!
 

rob74

Medlem
Försöker mig på en statusmatchning när jag nu ändå har möjligheten. Har bokat ARN-BUD och BUD-GOT i snikekonomi.
Med lite tur kanske det blir Business via Optiontown, om priset är rimligt.
 

gdaily

Medlem
Länken på hemsidan må vara väck men sidan finns fortfarande kvar så jag tror nog du kan lyckas (skriv dem å fråga först om du är osäker): Loyalty card tier equalization - Malév Hungarian Airlines
Jag fick igenom min matchning för två veckor sedan. Jag skickade med en printscreen på deras sida som jag hade sparat... Har inte fått kortet än, men det står numera guld på hemsidan.

Behöver du/ni min bild på hemsidan så hojta till i PM så kan jag maila den till er.
 
Toppen