Senaste nytt

Har SAS IT gjort bort sig igen?

Dr. Miles

Expert
Jag har fått denna e-mail från SAS idag.
SK_20110929_1.jpg

SAS skrev:
EuroBonus
Grattis! Du har tjänat EuroBonus poäng på denna resa.
Håll utkik på ditt EuroBonus konto – dina poäng är på ingång. Logga in

Såvitt jag vet, kan jag inte tjäna några poäng på Norge inrikesflyg...
 
Last edited:

Kristofer

Medlem
Har ingen aning om hur bra SAS interna IT-system fungerar, men det man som kund ser är ju rent bedrövligt. Hemsidan är ju verkligen helt värdelös.
 

bnccnb

Medlem
Tycker det är lite orättvist att alltid skylla på IT. Det här är en typisk market/sales aktivitet där IT oftast levererar systemstödet, men där sales själva utformar kampanjen (och får ansvara för datakvalitet). Nu vet jag inte hur det är på SAS men det är så jag tänker.

Inte alltid IT´s fel ;)
 

Dr. Miles

Expert
Tycker det är lite orättvist att alltid skylla på IT. Det här är en typisk market/sales aktivitet där IT oftast levererar systemstödet, men där sales själva utformar kampanjen (och får ansvara för datakvalitet). Nu vet jag inte hur det är på SAS men det är så jag tänker.

Inte alltid IT´s fel ;)

Jag förstår att det inte är alltid SAS ITs fel. Men den här gången tycker jag att de är ändå delansvarig.

SAS IT redan har en databas som kan skilja vilka rutter som man kan tjäna poäng och inte. (Annars skulle vi alla få poäng från Norge inrikesflyg.)
Det är bara koppla denna databas till reklammailet, så skulle det inte hända sån miss.
 

Roger J

Medlem
Tror bnccnb menar att det är marknadsmänniskorna som gör uttaget på medlemmar och bestämmer vad det ska stå i utskicket... Oavsett så tycker man att de borde veta att man på SAS inrikes inte tjänar poänng. Det är ju en rätt stor grej för Eurobonus...
 

bnccnb

Medlem
Precis, det är skillnad på teknik och information. Hur det är exakt på SAS kan vi bara spekulera i... Iallafall, NÅGON har inte gjort QA på utskicket. Vems fel det är är oftast ointresant som slutkund, men det är varumärket som sjunker i anseende.
 

Nystrom

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd! Nu har det gått över en vecka där jag som TPI-resenär inte kan se bokningar, än mindre göra ändringar mm. Det enda som man får sig till livs på Mina sidor är en käck upplysning "Det finns inga aktiva bokningar på TravelPass nnnnnnnnn"
Det känns som att det här borde kunna fixas på kortare tid än en vecka?
 
Toppen