Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

PYRZ

Medlem
Efter en turne i Asien så har jag fått alla poängen registrerade hos Aegean och har nått guld status :)

Nu till frågan: När kommer kortet? Ni som har fått Aegean GOLD hur länge fick ni vänta? Tar det veckor eller månader? Hittade ingen info på deras sida...
 

Alx

Medlem
Efter en turne i Asien så har jag fått alla poängen registrerade hos Aegean och har nått guld status :)

Nu till frågan: När kommer kortet? Ni som har fått Aegean GOLD hur länge fick ni vänta? Tar det veckor eller månader? Hittade ingen info på deras sida...

Räkna med minst 2-3 månader, tyvärr... Men när du väl får hem kortet kan du åtnjuta upp till 3,5 år av *gold status utan att behöva göra något mer. Det ursäktar i mitt tycke deras saktfärdiga utskick av kortet.

Jag fick mitt kort ca 2,5 månader efter sista flygningen.
 

PYRZ

Medlem
Aja, om det verkligen gäller i 3,5 år kan man nog vänta några månader :)

En fråga till, kan man använda fördelerna av kortet även om man inte har kortet till hands? T.ex. vid incheckning, antalet väskor som checkas in och prio ombordstigning? Jag menar, på biljetten/boardingkortet stod det att jag var silver för en vecka sedan. Om det står GOLD nu borde det funka? Eller?
 

Sakoz

Medlem
Fungerar AEGEAN Gold i fasttrack? (Ex. ARN, CPH) , det verkar ju som LH Senator inte gör det om jag förstått det hela rätt efter att ha läst en del här på forumet, och LH är ju Star Alliance partner.

Rätta mig om jag har fel eller om jag drömt detta, skyller på att det är fredag, och pappershögarna som omger mig skulle jag i detta nu vilja köra i en dokumentförstörare och säga, -Oj borta!
 

GOTATH

Medlem
Sakoz:12470 skrev:
Fungerar AEGEAN Gold i fasttrack? (Ex. ARN, CPH) , det verkar ju som LH Senator inte gör det om jag förstått det hela rätt efter att ha läst en del här på forumet, och LH är ju Star Alliance partner.

Fast track funkar i Ath, thessaloniki och ev Ist. Kan funka på andra ställen med...
 

090034208

Medlem
Pyrz, tag en kopia på din "status" som du ser när du loggar in på Aegean och ta med den tillsammans med boardingkortet/biljetten där det oxå står gold så borde det inte vara något problem med lounge,väskorna, incheckning osv...Har läst på FT att så har övriga medlemmar gjort under tiden dom väntar på kortet.
 

GOTATH

Medlem
Fast track funkar i Ath, thessaloniki och ev Ist. Kan funka på andra ställen med...

Korrigerar mig själv:

Aegean Airlines | News Page
We announce that the option to access Fast Lane before the Security and Passport Control has expanded in more international airports. Just display your Gold Miles&Bonus card for immediate access to your boarding gate and reduce your waiting time. Enjoy the highest level of recognition and benefits designed to make your Gold travel experience more comfortable and convenient.

Airports boasting Fast Lane are:

Athens
Heraklion new!
Thessaloniki new!
Brussels new!
Dusseldorf new!
London-Heathrow new!
Milan-Malpensa new!
Rome-Fiumicino new!
Stuttgart new!
Tel Aviv new!
Istanbul - Ataurk (Passport control) new!
 
Toppen