Senaste nytt

Vart åka i slutet av november

Johannes

Medlem
Hej!

Jag och frun firar 10 år som förlovade 29/11 2013, vart skall vi åka då? Det är en fredag, kan vara borta 3-5 nätter runt detta datum, har ni några förslag är EBG, men sånt spelar mindre roll, gärna lite värme, men det går väl knappast att få på en långhelg denna tid. Har ni några goda förslag?
 
Last edited:

Magino

Medlem
Vill man ha värme och inte resa allt för långt kan kanske Dubai eller något annat land där omkring passa. Sen finns det ju ganska delade meningar om hur trevligt Dubai är.
 

FF#1

Medlem
Gran canaria är rätt ok i slutet av november, var där för nått år sen rätt ok.
går att åka SAS bonusresa, blir bra deal om man har en 2-4-1 amex som ändå ligger och skräpar.
 

Ubbe

Medlem
Budapest. Lite värme skrev du och det får du där. Möjlighet att bada ute i varma bad. från + 38 och valbart nedåt till runt 18 grader..
Billiga hotell och mycket bra priser för mat och shopping för att vara Europa. Annars en långhelg i Bangkok är oxo häftigt...
 

Palazzi

Medlem
Jag vill ju inte klanka ner på en rekommendation, men jag har varit i Budapest 1v efter det datum du skrev. Det var helmulet i 6d, och det var så kallt att det tvingades stänga av utomhusbaden.... Själva tanken med Budapest är väl att besöka Cafeer + bad, och jag fick inget :(.

När det handlar om slutet av November så har ju alla Europeiska destinationer mer eller mindre vinter (åtminstone inte badtemperatur).

Jag har rekommenderat Tel Aviv förut, och där är det iaf ca 17-18C denna tid. Inte "bad-temp", men behagligt. Om man vill åka över helgen så är det väl bara Dubai eller Kanarieöarna som gäller för värme. Finns ju även gott om trevliga städer i Europa som inte har fullt lika varma: Lissabon, Malaga etc
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Långhelg månadsskiftet nov/dec är ju perfekt för Tel Aviv, men jag har för mig från någon annan tråd att du varit där redan? I luften är det ju ofta rätt varmt där även den tiden på året, runt 25 skulle jag tippa.
 

Johannes

Medlem
Tack, skall kolla Tel Aviv, har varit i Jerusalem men har aldrig stannat i Tel Aviv. Är ju ex-GOT/GSE såklart. Vi kanske åker månaden innan, min kollega sa att Lissabon är helt ok i slutet av oktober, hittade biljetter med Brussels för runt 4500 kr för två, känns som ett klipp, så kom gärna med hotelltips i Lissabon också Palazzi
 

NyfikenGrau

Medlem
Lissabon är mycket trevligt, flög också dit med Brussels (och TAP och LH), härligt kravlös stad utan mycket måsten men med många uteserveringar med fin utsikt :) Åk den där gamla spårvagnslinjen med utsikt över gamla stan och havet och gå av vid nästa cafe. Hotellet vi bodde på var inget särskilt men kostade inte mycket heller...man får mycket för pengarna där.

En annan stad jag bara hört gott om på ungefär samma avstånd är Beirut.
 
Toppen