Senaste nytt

Hotelltips i Budapest

maba

Medlem
Hej på er

Jag tänker överraska frugan med en lång weekend till Budapest i september och har funderingar på att ta in på Radisson Beke. Eftersom jag är novis på staden så undrar jag om detta är ett bra val om man vill turista och äta gott eller om det finns bättre alternativ till en rimlig kostnad (under 1000 kr/natt).
 

Ubbe

Medlem
Art hotel eller vad det andra Radison hotellet heter är ett bättre val i mina ögon. Jag brukar hoppa mellan dessa när jag är i Budapest för att öka mängden stays... Staden som sådan är kanon med mycket god mat till extremt billiga priser för att vara europa.
 

LL2556

Ny medlem
Kolla in om Kempinski Hotel Corvinus har några deals. Femstjärnigt hotell på bästa läget med väldigt trevlig pool/bastu-avdelning. Betalade strax under tusingen där senast. Väldigt prisvärt!
 

Paul

Medlem
Håller med om Kempinski Corvinus, riktigt bra när jag bodde där i augusti förra året. Betalade också runt 1000 kronor per natt för ett dubbelrum. Finns även en NOBU i lobbyn om man tröttnar på gulasch.
 
Har bott på fyrstjärniga Hotel Gellert. Klassiskt Art Nouveau hotell, vackert beläget vid Donau. Har termalbad, spa, inomhus- och utomhuspool med vågmaskin. Rummet hade en fantastiskt utsikt mot Donau och staden, vilket var det som gjorde störst intryck på mig och därför rekommenderar jag hotellet.
 

Palazzi

Medlem
Har bott på Sofitel och på Hotell President (vet inte om den senare ens tillhörde någon kedja). Båda var kanon, vilket var tur med tanke på hur veckan blev i övrigt (mindre trevligt).
 

Elias

Medlem
Har bott på Sofitel och på Hotell President (vet inte om den senare ens tillhörde någon kedja). Båda var kanon, vilket var tur med tanke på hur veckan blev i övrigt (mindre trevligt).

Kan också starkt rekommendera Sofitel där, väldigt trevligt!:)
 

Stefan62

Medlem
Budapest är fantastiskt prisvärt på alla sätt och dessutom gångavstånd till det mesta.

Min hotell-rekommendation är 5-stjärniga - Boscolo New York Hotel.
 
Toppen