Senaste nytt

SAS blir kvar i Örnsköldsvik

Fick denna information också bekräftat av en som jobbar i Övik.

SAS blir kvar i Örnsköldsvik - Örnsköldsvik - allehanda.se

Efter många månaders oro och väntan för personalen på SAS kontor i Örnsköldsvik har nu beskedet kommit - kontoret blir kvar, enligt uppgifter till allehanda.se.

Beskedet som skjutits upp flera gånger lämnades vid ett möte vid lunchtid. Till stor lycka naturligtvis för de 90-talet
anställda.

Allehanda.se återkommer med fler uppgifter.
 
Last edited:

Lonelyflyer

Medlem
Bra
Där har de internetsupporten och bra med kompetens sen förut, tror det hade varit en miss att göra sig av med det kontoret

Verkar ju som att Sveg tar över de kunder som faktiskt behöver ringa istället för att göra allt på nätet
 

bnccnb

Medlem
Outsorcas till sykes står det på DI. Det som blir kvar internt flyttas till Tallinn. (EB och premiumkund support)
 

flierman

Medlem
Outsorcas till sykes står det på DI. Det som blir kvar internt flyttas till Tallinn. (EB och premiumkund support)

Ja det verkar vara dubbla besked...?

di.se - SAS säljer kundcenter

Kan det vara så att de som ringer för att boka resa, EuroBonus etc kommer att hamna i Sveg hos Sykes och Gruppbokning, Internetsupport etc blir kvar i OER?

SAS säger samma sak som DI så frågan är vad som blir kvar i OER?
http://se.yhp.waymaker.net/sasgroup/release.asp?id=269105
 
Last edited:

Traveller

Medlem
Det stämmer att SAS kommer vara kvar i Ö-vik men nyheterna är inte så goda som dom låter i ovanstående inlägg. Saker förändras men jag vill inte nu berätta vad det då jag inte vill röja min källa. Det jag dock vill säga är att förändringen är ganska stor... Ingen personal i Ö-vik kommer att få sluta.
 
Last edited:

GOTATH

Medlem
Vad bra! Hur vet man att man kommer till de i Ö-vik när man ringer? Går det automatiskt när man är Ebg/Ebp?
 

Alf

Medlem
Jag hoppas SAS kommit över modenycket att outsoursa verksamheten. Det är naturligtvis bättre att ha kvar verksamheten i bolaget så man själv har full koll på det hela och man själv kan ta ansvaret utan att gå via mellanhänder. Det fulla ansvaret får kosta lite pengar, det har man igen genom en bättre kontroll på verksamheten. Man kan inte alltid låta räknenissarna styra, det gäller att se till helheten.
 

flierman

Medlem
Vad bra! Hur vet man att man kommer till de i Ö-vik när man ringer? Går det automatiskt när man är Ebg/Ebp?

Ser dessvärre ut som om du då hamnar i Sveg om man ska tyda SAS press:

"Som en del av denna strategi har SAS nu beslutat att gå vidare och utöka samarbetet med SYKES till att också omfatta fler funktioner inom Customer Contact Center-verksamheten (exempelvis support för premium-kunder och EuroBonus-medlemmar)"

SAS Group - Press
 
Toppen