Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

gdaily

Medlem
Notera rubrikens feta frågetecken, jag har inte tid eller lust att själv aktivt leta sträckor, men möjligheten finns nog, i alla fall för någon som åker tufftufftåg normalt.

För ca sju år sedan utnyttjade jag ett liknande erbjudanden och "åkte" totalt 19 gånger mellan Stockholm och Slöddertälje på utvalda tåg för 1000 extra poäng. Jag sätter åkte inom citationstecken, för jag satte aldrig min fot ombord, jag kpte bara biljetterna. Den gången kunde jag räkna hem det hela på poängen (eller rättare sagt kostnaden för poängen) som gjorde att jag fick SJa Mastercard gratis, poängens redemptionvärde.

Om det nu finns några liknande billiga par av städer på någon av de berörda sträckorna får någon annan lista ut. Om inte annat kanske det kan vara värt för någon pendlare att lägga om sitt resmönster och åka på enkelbiljetter i stället för 10-kort under en månad, eller så?
Nu firar vi att vårt moderna snabbtåg SJ 3000 fyller ett år. Det är självklart att vi samtidigt vill ge dig som SJ Prio-medlem något extra. Därför får du 1 000 extra nivågrundande SJ Prio-poäng för varje resa du gör med SJ 3000 fram till och med den 30 april. Erbjudandet gäller resor köpta från och med den 6 mars, dock ej resor med årskort, 10-biljett, månadsbiljett m m.

Under året som gått har det nya snabbtåget hunnit köra ca 2 miljoner kilometer eller 50 varv runt jorden. Och fler varv kommer det att bli!

Nu finns 20 stycken SJ 3000-tåg i trafik som du kan resa med på ett flertal sträckor. Ta SJ 3000 mellan Stockholm och Falun, Karlstad, Sundsvall, Uddevalla, Umeå och Östersund.
Happy hunting (min fetning ovan)
 

Jonas C

Medlem
Härligt! Jag tog SJ3000 ut till Arlanda alldeles nyss. Ska bli intressant att se om det trillar in några statuspoäng på kontot. För övrigt en bra kampanj då jag kan återfå mitt SJ Prio Grå för en billig peng.
 
Som de ser ut är den kortaste resan man kan boka på Sj.se Stockholm-Gävle då ofta inte sj tillåter avstigande på tåg som har en längre rutt i uppsala.....
 
Last edited:

Henry

Medlem
Jag hittar avgångar från Säter till Borlänge för 50 kr, det vill säga SJ Prio Black för 1250 kr. Finns det billigare, tro?
 
Jag hittar avgångar från Säter till Borlänge för 50 kr, det vill säga SJ Prio Black för 1250 kr. Finns det billigare, tro?

Är detta en bra deal?

Jag åker inte tåg jätteofta men det händer.
Har man någon nytta av SJ Prio Black? ;)
(Gratis internet läste jag, det är ju bra.)
 
Är detta en bra deal?

Jag åker inte tåg jätteofta men det händer.
Har man någon nytta av SJ Prio Black? ;)
(Gratis internet läste jag, det är ju bra.)
Gratis internet, fritt kaffe/te på tåget, förtur i kön på SJ-butiker, fria biljettändringar, och tillgång till Cst-loungen när som helst. SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Medlemsförmåner I min värld är det inte värt 1250 kronor, och hade jag åkt tillräckligt mycket för att ha nytta av det hade jag ändå haft ett svart kort. Men värderingen är säkert individuell...
 

Henry

Medlem
Är detta en bra deal?

Jag åker inte tåg jätteofta men det händer.
Har man någon nytta av SJ Prio Black? ;)
(Gratis internet läste jag, det är ju bra.)

Jag vet faktiskt inte. Det känns som att dessa runs kanske främst är nytta för poängen (som jag förstått det så går dessa att nyttja). Ett SJ Prio Black kräver 25 000 poäng. För 24 000 poäng kan man sedan beställa en "lång resa (450 km och längre) ToR i första klass. Då vi tidigare pratat om höga biljettpriser till Umeå så kan det bli billigare att köra runs, till exempel.

Award chart:
SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Använda poäng
 

gdaily

Medlem
Jag vet faktiskt inte. Det känns som att dessa runs kanske främst är nytta för poängen (som jag förstått det så går dessa att nyttja). Ett SJ Prio Black kräver 25 000 poäng. För 24 000 poäng kan man sedan beställa en "lång resa (450 km och längre) ToR i första klass. Då vi tidigare pratat om höga biljettpriser till Umeå så kan det bli billigare att köra runs, till exempel.

Award chart:
SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Använda poäng

Eller åtta resor á 3000 poäng Stockholm-Arlanda (normalpris ca 150-250). 8 * 150 = 1200 kr, så ekonomin finns definitivt i dessa runs, frågan är ju om man orkar klödda. Det är ju inte som så att man kan plocka ut någon transatlantisk firstaklassresa. Men om jag åkte tåg relativt frekvent och kanske hade silverkort, så skulle jag definitivt jacka upp mig till svart kort med hjälp av en sådan här run.
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att Lounge personalen i Stockholm känner mig väl så brukar ett grått kort räcka väl för mig. Men å andra sidan är det lite lockande att nå Svart för dryga tusenlappen.
 
Toppen