Senaste nytt

Jag har blivit EuroBonus Pandion 2013-2014

Så var min sejour som EBP över...:-(

Numera så är jag EBG & det är lite trist, men som min fru sa: "se det positivt, du var hemma mycket mer & det uppskattar familjen" & det är väl det jag får ta med mig!
 

DanielN

Ny medlem
Jag blev av med min Pandionstatus i år, lite märkligt faktiskt då jag rest mer än någonsin under perioden. Jag har travelpass i Sverige, fyger inom Europa 1-2 gånger i veckan (mestadels LHR, CDG och HEL) vanligen i Y samt 10-12 LH alla i C (6-8 ggr USA, 2 ggr AUS, 2 ggr Asien (dock inte alla på SAS på grund av de inte flyger på alla sträckor, men alltid på *A)

Har iofs inte märkt så jätte stor skillnad på att vara Pandion, så det här blev att bra incitament på att jaga hög status på annat bolag istället. guld får jag ju gratis varje år ändå med tanke på inrikespendlandet.

Vilket kort ska jag satsa på? Funderar på något i oneworld, förslag?
 

MarcusC

Medlem
Vilket kort ska jag satsa på? Funderar på något i oneworld, förslag?

Om du har 6-8 longhauls till US borde ju BA Executive Club vara ett intressant alternativ, Är inte så insatt men med ett par USA flyg i C når du snabbt silver och har god möjlighet att nå guld du kan ju köra AY till HEL. Läs mer på BA Forumet för tips :). (PS välkommen till BusinessClasss)
 

FQFlyer

Medlem
Ett år som pandion blev det. Det var mitt sämsta år på SAS hittill, så jag är inte det minsta ledsen för att slippa EBP. Troligtvis sista året med SAS för min del.. Får hoppas att det inte blir SAS sista
och att ni EBP får den service så att ni känner Er som EBP.
 

Nystrom

Medlem
Jag blev av med min Pandionstatus i år, lite märkligt faktiskt då jag rest mer än någonsin under perioden. Jag har travelpass i Sverige, fyger inom Europa 1-2 gånger i veckan (mestadels LHR, CDG och HEL) vanligen i Y samt 10-12 LH alla i C (6-8 ggr USA, 2 ggr AUS, 2 ggr Asien (dock inte alla på SAS på grund av de inte flyger på alla sträckor, men alltid på *A)

Du är nog långtifrån ensam att ha förlorat Pandion-status, trots att reseschemat är i stort oförändrat. Det är ett antal Pandions som har förlorat sin status trots att de ligger mer eller mindre konstant med samma "resebelastning" och förvåningen över detta finns.
Man kan alltid spekulera i vad som hänt eller vad som är på gång men sannolikt indikerar det här att en översyn av lojalitetsprogrammet är på gång och att man kanske inför ytterligare en nivå i EuroBonus (motsv LH HON).
En annan fundering är om de skriverier om SAS Pandion som varit i Aftonbladet, DI med flera "seriösa sanningsorgan" med underlag från detta forum har varit till det positiva.
 

NotRyan

Medlem
I och med att det är ett konstant antal Pandions, så KAN det ju vara någon annan som passerat dig på "top-1500(?) listan"...

Bara en fundering...

Mvh
/NotRyan
 
Apropå förlora statusen, så i mitt fall var det helt klart en minskning av resor som gjorde att jag föll utanför listan! Jag skulle gissa att min spending hos SAS gick ned med ca 100kNOK & kvar låg endast mitt TPI som kostar ca 170kNOK, så jag har inget att säga om detta! Tvärtom så som Flierman uttrycker sig, uppgraderade till EBP hos familjen är värt mycket mer.
Dock så kommer jag sakna vissa perks med EBP, men på det stora hela är det OK med EBG!
 

Roger J

Medlem
Tak Roger
Der er jo meget nyt at lære sig .
TK er jo *A så der har man vel FastTrack anyway som EBG/EBP.
Tænker mere om man kan gå igennem hvis man flyver t.ex. BA (horror of horrors ;) ?

På Arlanda får du inte Fast track som EBG om du reser med Turkish. Men med EBP går det givetvis bra.
 
Toppen