Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Aviator

Medlem
Just det, precis. I ESTA så står det ju att man bara skall skriva in det första namnet i ens pass , men det skall vara FÖRNAMN1 FÖRNAMN2?
 

kristerj

Medlem
Jag kollade upp min nuvarande ESTA och där skrev jag FÖRNAMN2 EFTERNAMN (har editerat min tidigare postning)
 

tourist

Medlem
Krångla inte till det.

Skriv bara Tilltalsnamn Efternamn när ni köper biljetten, i FF-programmet och i ESTA. (Och låt era barn få tilltalsnamnet först så slipper de grubbla i framtiden...)

Ange bara de obligatoriska uppgifterna (röd stjärna) i ESTA-formuläret så behöver ni inte ens överväga att ändra ankommande flyg och första-natten-adress.
 

agehall

Medlem
Jag skriver i princip aldrig mitt andranamn när jag reser. Enda undantaget är när jag söker visum. Då brukar jag faktiskt skriva ut andranamnet också. Men på ESTA och liknande blir det bara förnamn+efternamn. Samma sak på flygbiljetter.
 

Stefan62

Medlem
Gäller visum-friheten och ESTA bara om man anländer till USA med flyg?

Om man lämnar USA med båt och t ex åker till Bahamas några dagar - vad gäller då vid återkomsten med båt till USA?
 

Aviator

Medlem
Krångla inte till det.

Skriv bara Tilltalsnamn Efternamn när ni köper biljetten, i FF-programmet och i ESTA. (Och låt era barn få tilltalsnamnet först så slipper de grubbla i framtiden...)

Ange bara de obligatoriska uppgifterna (röd stjärna) i ESTA-formuläret så behöver ni inte ens överväga att ändra ankommande flyg och första-natten-adress.


Ja men det blir tyvärr fel då passet läses maskinellt. Första namnet i passet blir ju FÖRNAMN1. ? Ja, mina barn kommer inte behöva gå igenom samma problematik.
 
Toppen