Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

VonMögen

Medlem
Som jag trodde, men inte hoppades på, verkar det vara helt omöjligt att hitta dealen online. AA.com ger routing via exempelvis FRA för ca 13ksek. Blir nog att bita i det sura och fixa genom nån TA. Optimalt CMB-HKG-LHR-LAX. Vikigast är CX från HKG. Inte testat den i F, väldigt imponerad av deras C produkt. Nu får jag nåt att fixas på jobbet på måndag :)
 

agehall

Medlem
Du kan få till nästan vilka routings som helst via AA.com. Men det är lite jobbigt att hitta rätt. Det var därför jag skrev min AAhelper extension till Chrome... Tyvärr tror jag den har gått sönder nu då AA ändrat lite på websidorna.
 

VonMögen

Medlem
Du kan få till nästan vilka routings som helst via AA.com. Men det är lite jobbigt att hitta rätt. Det var därför jag skrev min AAhelper extension till Chrome... Tyvärr tror jag den har gått sönder nu då AA ändrat lite på websidorna.
Nåt sånt hade varit trevligt att laborera med. Jag satt ett litet tag och pulade med routings på aa.com, men fann ingen optimal resväg. Får lägga lite mer tid på det bara :)
 

agehall

Medlem
Nåt sånt hade varit trevligt att laborera med. Jag satt ett litet tag och pulade med routings på aa.com, men fann ingen optimal resväg. Får lägga lite mer tid på det bara :)

Tricket är att be AA.com om 50 alternativ per segment. Sedan får du leka lite för att komma fram till vilka städer du måste ange och vilka den själv kan räkna ut, men jag hade en CMB-run på g med ganska många segment som kunde bokas via aa.com. Dock sket sig saker i kalendern, så det blev inget av det.
 

agehall

Medlem
Ah, crap, det var nog en liknande fare som numera är borta jag lekte med. Det stämmer nog att AA.com inte gillar CMB. :(

Då återstår nog bara att blanda in en riktig TA.
 

Dr. Miles

Expert
ah, crap, det var nog en liknande fare som numera är borta jag lekte med. Det stämmer nog att aa.com inte gillar cmb. :(

då återstår nog bara att blanda in en riktig ta.

Det ser ut som att man kan boka/köpa denna biljett även i Sverige.

AA; fare basis: AOWISC
Kod:
sales restrictions
tickets must be issued by electronic ticketing.
   Tickets may not be sold in venezuela.
   Tickets may only be sold in area 1/area 2/area 3.

Kontaktinfo till American Airlines i Sverige.
American Airlines
Kanalvägen 16
194 61 UPPLANDS VÄSBY
Tel: 08-590 000 90​

Routing info: om man flyger via t ex New York, måste man dra ner 550 miles från MPM. (och +25% om man vill flyga längre)
Kod:
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 13298
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
 MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
       TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
       WHEN TRAVEL IS VIA
CHI AND/OR
DFW AND/OR
MIA AND/OR 
RDU AND/OR
NYC

Om man har BA On Business, kanske är det bra idé att boka genom British Airways.
 
Toppen