Senaste nytt

Till dig i säte 1D igår Köpenhamn-Stockholm 15.25

Concorde

Founding Member
Om du är så betydelsefull och besvärad av att ha andra människor runt omkring dig, så att ditt förakt lyser igenom och ditt uppförande ligger i nivå med en trotsig 3 åring, get a f****g PJ.

Under mina 30 år som regelbunden resenär över hela planeten har jag nog aldrig stött på en individ med ett sådant "inflated sense of self importance".

Sitter i 1E. 1D är på plats när jag skall ta mitt säte. Läser tidning, utfälld över halva mitt säte. Inte en tanke på att visa hänsyn utan man får sätta sig på tidningen. "Oj, ursäkta" kanske är vardagligt vett eller hyfs? Nej.

Sharing is caring? Glöm det. Hela armstödet taget med inkräktande på 1E.
Under den korta resan är det konstant bufflande med armar och ben, fötter som slår i mina, knän som krockar osv.
Inte ett ljud eller ursäkta endast en tom likgiltig blick. Typ "Alltså jag är så viktig att andra människor helt enkelt får anpassa sig efter mig".

maten kom ut. 1D vilar tungt sin arm på armstödet.Fälla ut bordet? CC ber mig öppna och fälla ut. Jag tittar på henne och visar med blicken att här var det stopp. Efter två uppmaningar så flyttar hon tillslut 1Es arm så att bordet går att fälla ut.

"oj ursäkta". You wish.

Att äta blev så klart en utmaning.

Roligast av allt: 1D är Pandion. Oj oj, verkligen super viktig.
Som sagt, om du reser så mycket och tycker att du är så mycket bättre än andra; Skaffa dig en privat jet så kan du läsa om Portfolio Management i lugn och ro. Men det har du troligen inte råd med då ett företag sponsrar ditt resande.

Det måste vara en sorglig tillvaro att gå runt och tycka andra människor är besvärliga och att man själv är så bra. Det är i alla fall dom signalerna man skickar som 1D Pandion.


(PS, känner flera Pandions som är mycket trevliga)
 

Jonas C

Medlem
Det här påminner lite om "Printing&Breakfast" incidenten i T5 Arrivals Lounge. Väntar med andra ord att Mr.Pandion i 1D ska träda fram och komma med sin sida av berättelsen…
 
inte för att vara sådan men fick du någon indikation på att denna person var en medlem av BC forumet ?

Idioter finns överallt så enkelt är det.
 
Hej Concorde,
det var tråkigt att höra att du haft en besvärlig resa igår. Jag bara kan inte sluta undra hur vissa resenärer visar ingen omtanke när de är ute och flyger och far. Tyvärr är det ganska ofta lagom trångt på flygplan så då borde man visa omtanke...
Hoppas du får en trevlig helg.
//Tommy
 

Chrille

Medlem
Det är nog extra lätt att man upptäcker hur självcentrerade en del människor är just på flyget. Blev själv lite fundersam över en kvinna i morse, som när pursern ropade ut att det är sista chansen att gå på toaletten på ORD-ARN, väljer att inte förstå att det är många som vill göra morgontoalett på kort tid utan utstuderat väljer ett heminredningsmagasin i tidningsstället och tar med det in på toaletten och låser om sig.
 
Toppen