Senaste nytt

Grand Hotel Gävle återöppnar efter 70 år

Jacob

Medlem
Efter 70 år med låsta portar återöppnar idag 1 mars Elite Grand Hotel i Gävle. Hotellet invigdes ursprungligen 1901 men stängdes i samband med andra världskriget och har därefter använts för andra ändamål. Efter en omfattande renovering är cirkeln sluten då hotellet idag åter öppnar för gäster.

Det fyrstjärniga hotellet har 124 rum, två sviter samt gym och relaxavdelning. Utöver detta finns restaurang med plats för 120 gäster samt en bar med utsikt över Gavleån. Det finns också konferensfaciliteter med fem konferensrum. Hotellet ligger i centrala Gävle ett stenkast från järnvägsstationen.

afxxrrbjw3x9xssfydks.jpg
Foto: Elite Hotels
 
De hade även ett öppningserbjudande för Elite-medlemmar:

Öppningserbjudande – bo på Elite Grand Hotel till specialpris!

• Standardrum 890 SEK
• Superiorrum 990 SEK
• Deluxerum 1090 SEK
 

Palazzi

Medlem
Häftigt! Nu lockar ju dock inte Gävle som turistresemål... Man får väl se på Hockey (även om det inte intresserar mig nämnvärt :p ).
 

Fredrik

Medlem
Som fd Gävlebo vet jag inte riktigt vem de tror ska bo där. Det känns som att alla företag lägger ned i rask takt så det blir väl kommuntanternas gäster som kommer att fylla rummen.

Läget är väldigt bra dock men min gissning är att en del gävlebor tycker det är för långt borta med drygt 100 meter till Stortorget.
 

JacobGBG

Medlem
Som fd Gävlebo vet jag inte riktigt vem de tror ska bo där. Det känns som att alla företag lägger ned i rask takt så det blir väl kommuntanternas gäster som kommer att fylla rummen.

Läget är väldigt bra dock men min gissning är att en del gävlebor tycker det är för långt borta med drygt 100 meter till Stortorget.

Jag håller med Fredrik på varje punkt (jag är också fd Gävlebo). Jag hoppas innerligt Elite får detta att funka men tyvärr ser det dystert ut för regionen och stan som lider under nedläggningar och arbetslöshet.
 

gtg

Ny medlem
Var inne och bokade precis. SEK1390 för två nätter i mars (lör-sön) i deras största rum (Deluxe) tycker jag är ett fint öppningserbjudanden. Strunta bara att skriva in rabattkoden PROGAVLE som gäller för priserna Martin skrev ovan.
 

sunkan

Medlem
Även jag är fd Gävlebo :)

Tycker det är väldigt roligt att Grand öppnar som hotell igen! Senast jag var där var när det drevs nattklubb ett tag efter att CH brunnit!

Hoppas kundunderlaget håller. Har lite dålig koll på hur behov och beläggning ser ut i övrigt i stan...

/Christian
 
Toppen