Senaste nytt

Hertz #1 Club Gold direkt

Vid hyra i USA tidigare i år hade jag hört att sambo skulle vara gratis men bad för säkerhets skull vid uthämtning om att lägga till henne som authorized driver. När jag senare kollade på kvittot noterade jag dock att ingen extra kostnad var tillagd för henne (dock för en ytterligare person som också var tillagd som authorized driver).

Enda jag hittade då som angav detta var följande: https://hertzhelp.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/822/kw/spouse
(gäller alltså Hertz #1 Gold)

Kanske säkrast att maila Hertz (USA) och dubbelkolla, dela gärna med dig om du får respons så vi vet säkert (hänvisning till avtal eller liknande vore trevligt)
 

tourist

Medlem
Tack njohansson, jag hittar ingen bättre länk, den informationen är verkligen väl dold... Dessutom:

AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.

Det hittar man genom att följa dessa instruktioner:

For more information about Additional Driver requirements go to "Reservations" section. Select "Qualifications & Requirements," select your destination or enter in the appropriate airport location/code, and then click on, "Authorized and Additional Authorized Operators".
 

Unicornone

Medlem
Hertz strålade vid returen av hyrbilen i morse på IAD, när de såg att jag hade familjen med och skuffen full med bagage (full size SUV) så bad de mig bara flytta över till paxsätet så körde de oss till terminalen i bilen så vi slapp kånka på väskorna mellan bilen och deras transferbuss. Det var det där lilla extra som jag blir så glad över.
Blev också glad över att vi lämna de Elizabeth när snöstormen precis drog in så det blev 10 mil i snöstorm, tio i hällregn och de resterande till IAD i kallt och torrt vårväder.

Vi fick iof smaka på snöstormen på 12000 meters höjd, inställd servering och tämligen jäkla skakigt över Kanada.
 
Hertz strålade vid returen av hyrbilen i morse på IAD, när de såg att jag hade familjen med och skuffen full med bagage (full size SUV) så bad de mig bara flytta över till paxsätet så körde de oss till terminalen i bilen så vi slapp kånka på väskorna mellan bilen och deras transferbuss. Det var det där lilla extra som jag blir så glad över.
Blev också glad över att vi lämna de Elizabeth när snöstormen precis drog in så det blev 10 mil i snöstorm, tio i hällregn och de resterande till IAD i kallt och torrt vårväder.

Vi fick iof smaka på snöstormen på 12000 meters höjd, inställd servering och tämligen jäkla skakigt över Kanada.

Intressant, exakt samma sak hände mig på IAD i augusti när vi kom in med SUV och returnerade. Standard om man är guldmedlem eller bara tillfällighet? I vilket fall håller jag med om att det är ett grymt uppskattat initiativ!
 
Toppen