Senaste nytt

Flygbiljettips för utflykt från Tokyo?

PILOTEN

Medlem
Vi åker till Tokyo 17/5 - 28/5 på en Eco-Extra award med SAS och planerar nu vad vi ska göra där och om vi även ska åka till något annat land i Asien. Planen är att från Tokyo åka till något "sol-semester" ställe i c:a 4-5 dagar under resan.

Har ni några tips på lättillgängliga semesterorter från Tokyo? Det är helt ok att flyga några timmar inom Asien, men det måste vara lättgillgängligt från flygplatsen (dvs inte en hel dag med båt, buss etc)

Har ni dessutom tips på flygbiljetter vore det toppen. Jag har c:a 40000 EB poäng som kan användas för att boka/uppgradera.

Tack på förhand
 

PILOTEN

Medlem
Tack för tipsen. Har någon av er varit till Guam? Det ser bra ut "logistiskt", men jag har hört en del negativt om stället pga flottbasen och den stora mängden amerikanska soldater som exploaterat ön. Någon som har erfarenhet?
 

SvartMjolk

Medlem
Vi åker till Tokyo 17/5 - 28/5 på en Eco-Extra award med SAS och planerar nu vad vi ska göra där och om vi även ska åka till något annat land i Asien. Planen är att från Tokyo åka till något "sol-semester" ställe i c:a 4-5 dagar under resan.

Har ni några tips på lättillgängliga semesterorter från Tokyo? Det är helt ok att flyga några timmar inom Asien, men det måste vara lättgillgängligt från flygplatsen (dvs inte en hel dag med båt, buss etc)

Har ni dessutom tips på flygbiljetter vore det toppen. Jag har c:a 40000 EB poäng som kan användas för att boka/uppgradera.

Tack på förhand

Har själv inte besökt andra badorter än i Thailand. Men det finns ju andra ställen som är närmare Tokyo. Hainan (Kinas Hawaii), badorter i Sydkorea och Filippinerna. Några kompisar till mig har precis varit i en semesterort på någon av de filippinska öarna och de var supernöjda. Det sistnämnda kräver nog dock lite båt.
 

HenrikAI

Medlem
Jeju, Sydkorea? 2,5 timmar från Tokyo, dock verkar bara Korean Air flyga direkt.

Uppdatering: Kanske inte tillräckligt varmt i slutet av maj dock...
 

m10

Medlem
Blir det svårt att hitta lämpliga alternativ utanför Japan så kan jag varmt rekommendera badorten Enoshima strax utanför Tokyo. Trevlig tur i äldre tåg längs med kusten, vänliga surfer dudes och bra med barer på stranden. Kan med fördel kombineras med ett stopp i Kamakura för titt på tempel och t. ex. en magisk bambuskog.

Bör vara lagom varmt i slutet av maj, men kanske inget ställe där man stannar i 4-5 dagar, iofs.
 

Dr. Miles

Expert
Det är också värt att tänka på att bränsletillägg på flygbiljetter från Japan brukar vara världens dyraste.
Om du inte använder bonuspoäng från ett program där de inte debiterar bränsletillägg, det kan bli dyr affär.
 

Homer

Medlem
Tack för tipsen. Har någon av er varit till Guam? Det ser bra ut "logistiskt", men jag har hört en del negativt om stället pga flottbasen och den stora mängden amerikanska soldater som exploaterat ön. Någon som har erfarenhet?


Nej, men av Okinawa huvudön, man kan väl säga att den Amerikanska närvaron lämnat diverse spår
om de inte redan börjat ska Guam byggas ut, bl.a ska huvuddelen av trupperna från Okinawa flyttas dit.
US to build £8bn super base on Pacific island of Guam - Telegraph
U.S. likely to scale down plans for bases in Japan and Guam - Washington Post

Annars så finns det ju flera öar i samma område som man kan besöka
Okinawa: Which island is for you? | CNN Travel

Japan_Okinawa_map.png
 

PILOTEN

Medlem
Okinawa ser intressant ut. Vackra bilder, tack för tipset och artikeln. Nackdelen är att det är regnperiod i Maj.
 
Toppen