Senaste nytt

75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Alf

Medlem
Banking i London betalar INTE för F och har aldrig gjort. Möjligen för någon i Goldmans ledningsgrupp typ. Har en bekant som efter sjukt många långa år på Goldman blivit partner och inte ens han får flyga F för firmans pengar.

Dock åkte jag med vd på Baker & mckenzie fr JNB. De hade betalada F biljetter. Då var det Vd och annan hög chef.

Hade jag varit partner i Goldman hade jag förmodligen haft råd med mellanskillnaden till F från egen plånbok.
Nu är jag bara en vanlig fåmansföretagare och tycker bara jag har råd med C, men jag är nöjd med det.
 

EricT

Medlem
Ser inte så bra ut... 6 veckor på rad med gamla F på torsdagar. Torsdagar verkar vara en riktigt kass dag att flyga LHR-JNB. Men jag håller tummarna. Vad håller de på och byter för plan nu? Vet någon vart man eller om man kan se det?
 

JensE

Medlem
Bara 777-200 byter dom på enbart. Vad jag läste förut var att dom eventuellt kommer byta någon av de sista 747orna om de måste in för en D-check.
Troligtvis så får dom aldrig nya kabinen.

Flyger F om ca en månad med en mid-J 747:a själv. Får se om mitt perfekta nya F rekord håller i sig :)
 

EricT

Medlem
Bara 777-200 byter dom på enbart. Vad jag läste förut var att dom eventuellt kommer byta någon av de sista 747orna om de måste in för en D-check.
Troligtvis så får dom aldrig nya kabinen.

Flyger F om ca en månad med en mid-J 747:a själv. Får se om mitt perfekta nya F rekord håller i sig :)

Ska du till JNB? hehe inte en torsdag hoppas jag!
Vilka linjer har de 777-200 på ? MCT och DXB?
 
Last edited:

JensE

Medlem
Nej, Jag flyger till Dallas med BA 193 den 29:e Mars.
Skulle gärna vilja åka till sydafrika med min 2-4-1 men finns aldrig någon availability :(
 

Homer

Medlem
Nej, Jag flyger till Dallas med BA 193 den 29:e Mars.
Skulle gärna vilja åka till sydafrika med min 2-4-1 men finns aldrig någon availability :(


Inga större problem bara man är flexibel, i mars finns det exempelvis minst 2 platser i F
LHR-JNB
1, 6, 7, 13, 14, 15
JNB-LHR
10, 13, 24

lång sträcka, relativt få poäng = bra valuta för poängen.

Maldiverna och Sydney däremot, då kan vi börja snacka om svårt :p
 

EricT

Medlem
Inga större problem bara man är flexibel, i mars finns det exempelvis minst 2 platser i F
LHR-JNB
1, 6, 7, 13, 14, 15
JNB-LHR
10, 13, 24

lång sträcka, relativt få poäng = bra valuta för poängen.

Maldiverna och Sydney däremot, då kan vi börja snacka om svårt :p

De där platserna har tillkommit sista veckan. Jag har kollat typ varje dag och det har varit totalt torrt på platser till JNB på slutet. Dagarna innan avgång har det funnits.
 

EricT

Medlem
Nej, Jag flyger till Dallas med BA 193 den 29:e Mars.
Skulle gärna vilja åka till sydafrika med min 2-4-1 men finns aldrig någon availability :(

JensE: Nu finns det ganska bra med platser till JNB i F. Åk nu! Uppgraderade min sambo igår på samma fligt som jag varit bokad i F sedan nyår.
 
Toppen