Senaste nytt

Poängintjäning Eurobonus med Singapore Airlines

Kris

Medlem
Hej,
Enligt SAS hemsida så är intjäningen med Singapore Airlines "Min 600" för First och Business class. Jag tolkar detta som 100% intjäning, dvs. antal flugna miles avrundatt uppåt till närmaste hundratal. Stämmer detta? Om så är det ju en dålig deal ur intjäningssynpunkt... För övrigt sama info angående Asiana.

Försöker maxa poängintjäning på RTW i C. Något tips? Trevligt om man kan kamma hem merparten av 70k för Gold
 

ELO

Medlem
Hej

Ska jag tolka Eurobonus intjäningstabell att alla bokningsklasser i första- och businessclass ger 200 % men minimum 600 poäng? eller är det så att det bara ger 100 % eftersom övriga *A bolga i SAS Eurobonus poängstruktur som ger minimum 600 poäng innebär 100 % intjäning (i så fall är det ju för dåligt!)

First & Business (A, F, P, R, C, D, J, Z) Minimum 600
Economy (Y, B, E, H, M, S) Minimum 300
Low Economy (W, U, K, L) Minimum 75
 

Dr. Miles

Expert
First & Business (A, F, P, R, C, D, J, Z) Minimum 600 = 200%
Economy (Y, B, E, H, M, S) Minimum 300 = 100%
Low Economy (W, U, K, L) Minimum 75 = 25%


EuroBonus on ParticipantBooking ClassesAccrual Structure
FirstA, F, P, R200%
First DiscountedN/AN/A
BusinessC, D, J, Z200%
Business DiscountedN/AN/A
EconomyY100%
Economy DiscountedB, E, H, M, S100%
Economy DiscountedW, U, K, L25%
Economy DiscountedG, N, Q, T, VNo accrual
First Award TravelONo accrual
Business Award TravelINo accrual
Economy Award TravelXNo accrual
Non Revenue incl. Industry Discount
No accrual
 
Last edited:

ELO

Medlem
Hej
Tack för supersnabbt svar. Då är i alla fall min D-klass resa till Australien värd 200% (tack och lov).
Var hittade Du den alternativa tabellen eller är det Din egen omformulering av den märkliga SAS Eurobonustabellen?
 

ELO

Medlem
Hej
Det förklarar allt....märkligt att man inte presenterar denna helt transparenta tabellformatering på den vanliga Eurobonus sidan....men då hade vi kanske bara hälften så mycket att skriva om här...:)
Tack i alla fall för Din info!
 

ErikOlin

Ny medlem
Hej

Ska åka med Singapore Airlines till Sydney nu i Sep och hem i Okt, får man Eurobonus poäng med Singapore när man åker biljettyp E. Flyger CPH-FRA-SIN-SYD och hem SYD-SIN-CPH. Hur mycket kan man få på ett ungefär? Läste någonstans att man inte fick det

Tacksam för hjälp

/Erik
 
Toppen