Senaste nytt

Club Carlson- kan man trixa för att få fler stays?

niksal

Medlem
Egentligen är jag ingen fan av att trixa med intjäning för att få status, men i år kommer jag att ha problem att hålla kvar såväl EBG som CCC.

Cash + points räknas ju som stay hos CC, men 100% poäng awards räknas inte. Kan man då försöka trixa, och t.ex. boka 3 nätter så att första natten är c+p, andra natten award, och sista natten c+p? 3 skilda bokningar. Eller genomskådar de detta och ger endast 1 stay? Hur många nätter?
 

andreijas

Medlem
Behöver man ens byta? Varför inte boka var natt för sig om man stannar på samma ställe ett tag..?
bryter kanske mot något finstilt?
 

jumbooze

Medlem
Behöver man ens byta? Varför inte boka var natt för sig om man stannar på samma ställe ett tag..?
bryter kanske mot något finstilt?

Här har de väl en fin funktion som bundlar ihop till en "stay", så har jag fattat det iaf.
Men reser man i sällskap med någon så turas man om att stå på rum varannan dag
 

rob74

Medlem
Jag har ofta flera bokningar på samma hotell när jag reser i tjänsten. Dels för att utnyttja eventuella rabatter (2-4-1/4-4-2) och dels för att jag ofta stannar någon dag extra på egen bekostnad. När jag var i Reykjavik i höstas så hade jag tre olika bokningar. Det redovisades också på kontot som tre bokningar, med bokningsbonusar och allt.
Jag betalade även kollegans rum, men det bokfördes under samma post som för mitt rum.
 

mry

Medlem
De som kan och vet hur de ska lyckas med det brukar alltid slå ihoå dem. Det är så de ska göra men det finns fall de inte lyckas med det...

Men enklast är att boka olika hotel på samma ort om man vill göra det utan att fuska...
 

niksal

Medlem
Nja, vi snackar baby-familj då så att börja byta hotell efter varje natt är mindre populärt skulle jag tro.
 

mry

Medlem
Måste vara jobbigt att bo på flera hotell samtidigt, var sover man? Var äter man frukost? Var är necessären? :)

Måste man sova på ett hotell för att man har checkat in där? Det är ju bara att checka in och checka ut, måste man ens vara på rummet? :)

Frukost äter man där det är bäst frukost, och om det är dåligt på det ena kan man ju gå till det andra och äta.


Sen kan man ju ha en flicka på varje hotellrum med, fast den varianten kan kräva en del planering om de inte ska veta om varandra.. ;)
 
Last edited:
Toppen