Senaste nytt

Lufthansa 'erbjudanden' - finns de på riktigt?

niksal

Medlem
Hejsan,

Fy skam på mig som skriver om economy-biljetter här... ;)

Jag får ganska ofta av Lufthansa reklam om att HEL-Berlin-HEL från 99€ incl allt. Jag har nu kollat t.ex. hela maj-månad och hittar endast som billigast 129€.

Har någon någonsin lyckats boka dessa LH biljetter för marknadsfört pris?

Niksal
 

Dr. Miles

Expert
Kanske inte finns i maj månad, men jag har kunnat hitta 99 EUR priser i augsti.

Screenshot20130222_1,.jpg
 

niksal

Medlem
Råkar du veta hurdana förköpskrav etc som gäller för dessa priser? Kanske man måste vara borta en vecka för att priserna skall gälla?
 

pitch

Medlem
Om du lyckas innesluta natten lördag/söndag och samtidigt inte åker i direkt anslutning till helgen (d v s tar tis/ons/tor istället + fre tillbaka) är det betydligt troligare att du får dom lägsta priserna. I alla fall är det min erfarenhet, men då åker jag ju bara från ARN.
 

Dr. Miles

Expert
Råkar du veta hurdana förköpskrav etc som gäller för dessa priser? Kanske man måste vara borta en vecka för att priserna skall gälla?
Det finns inget riktigt förköpskrav och inget minimum stay krav heller.

Lufthansa
Fare basis: KNN92RT
Kod:
ADVANCE RESERVATIONS/TICKETING
CONFIRMED RESERVATIONS ARE REQUIRED FOR ALL SECTORS.
TICKETING MUST BE COMPLETED WITHIN 24 HOURS AFTER RESERVATIONS ARE MADE.

MINIMUM STAY
NO MINIMUM STAY REQUIREMENTS APPLY.
Jag antar att avgångar runt fre-söndagar är populärar, därför är det svårt att hitta billiga biljetter med det priset.
 

Jonas C

Medlem
Det finns gott om tillgänglighet på billiga Berlin biljetter från ARN. Bokade exempelvis ARN-BER för 361kr enkel väg (dock via resebyrå, men priset på LH hemsidan var 499kr). Har sett massvis med billiga t/r för 830kr.
 

niksal

Medlem
Ok, får väl bara leta vidare då. Jag förstår att det är ett populärt resmål på våren, men har svårt att hitta något över helger för mindre än 250€. Typ tisdag-torsdag biljetter hittar jag för 129€.
 

dino_81

Medlem
Nyttjade 499:- (SEK) ARN-TXL i fjol, september.

Dock verkar det vara svårare att hitta lägsta pris till exempelvis MUC.
 

Jonas C

Medlem
Från CPH är det lättare att hitta lägstapriserna än från ARN. Kollar man hos hela LH Gruppen så finns det exempelvis väldigt god tillgänglighet på Austrians 699kr t/r (!!!) biljetter till Wien. Från ARN är dessa näst intill omöjliga att få tag på.
 
Toppen