Senaste nytt

SAS business class Stockholm-Dublin - Frukost eller lunch med avgång kl 9.05

Mikael

Medlem
Har en flygning Arlanda-Dublin i C kommande vecka som startar 9:05. Serveras det (sen) frukost ombord eller blir det en tidig lunch? Eller nåt mellanting?
 

joemume

Medlem
Frukost är väl till 9.00, så jag misstänker att du får ett förmiddagsmål. Men SAS C-klass inom Europa är ju som den är numera, så jag hoppas att du inte betalat för den med egna pengar....
 

andreas

Medlem
Åkte med SK535 med avgång 9.40 i November till DUB. Serverades kall lunch i Y. C serverades varm lunch. En fantastisk flygning, kanske den bästa jag, upplevt med SK sen 2000. Allt tack vare en purser, Robert, som gick in till 110% i sitt servicetänkande! IMG_3343.jpg
 

joemume

Medlem
Utan personalen är SAS ingenting. Ibland hittar man guldkornen. Vad glad jag blir att det fortfarande händer! Glada nyheter!
 

Mikael

Medlem
Står det inte på bokningsbekräftelsen?

Erhm, lyckas inte hitta det mailet, men bland mina bokningar på sas.se står det inte.

Åkte med SK535 med avgång 9.40 i November till DUB. Serverades kall lunch i Y. C serverades varm lunch. En fantastisk flygning, kanske den bästa jag, upplevt med SK sen 2000. Allt tack vare en purser, Robert, som gick in till 110% i sitt servicetänkande!

Roligt att höra, hoppas en tidig lunch snarare än en extra frukost.
 

MarcusC

Medlem
Flög LHR-GOT 9.25 häromveckan. Då serverades det frukost?!. Hade personligen hellre sett lunch..vet inte riktigt hur/vad som avgör vad som serveras på sena morgon/tidiga förmiddagsflyg?
 

twiggs

Medlem
Frukost är väl till 9.00, så jag misstänker att du får ett förmiddagsmål. Men SAS C-klass inom Europa är ju som den är numera, så jag hoppas att du inte betalat för den med egna pengar....

På inrikes ja, för att spara pengar där man delar ut den helt och hållet gratis till kreti och pleti. Där den är mer exklusivt hållen är det till 09:30.
 

Jacob

Medlem
Gränsen brukar gå vid 09.30 så du lär få klara dig med frukost. Dock finns ju fortfarande alkoholhaltiga drycker ombord ifall du skulle vilja ha något stärkande efteråt.
 
Toppen