Senaste nytt

Skriva rese-rapport - offline?

Stefan62

Medlem
Går det att skriva en reserapport offline - t ex skriva lite då och då under en resa och även lägga in bilder efterhand för att slutligen "lyfta över" allt på en gång för publicering?
 

Palazzi

Medlem
Jag tror tyvärr inte detta är möjligt. Du får i detta fall arbeta i ett ordbehandlingsprogram för att senare klistra in text och bilder vid ett enskilt tillfälle. Jag vet inte heller hur framtidsutsikterna för funktionen ser ut, utan avvaktar svar från teknikerteamet :)
 

Malu

Medlem
Jag har själv skrivit texten "offline" ett par gånger och sedan klistrat ihop den med bilder + gjort slutredigering när jag kopplat upp mig. Det fungerar bra tycker jag. Då kan jag dessutom alltid skriva redan ombord så jag inte glömmer detaljerna.
 

Petha968

Ny medlem
Inte för att vara negativ men hur ska det vara möjligt att skriva något på en website offline (förutsatt att det inte finns någon app eller liknande funktionalitet)?
 
Inte för att vara negativ men hur ska det vara möjligt att skriva något på en website offline (förutsatt att det inte finns någon app eller liknande funktionalitet)?

Det är inga problem. Google har det på ett flertal av sina tjänster. Man använder lokalt lagringsutrymme på datorn för att spara temporärt tills man är uppkopplad igen. Men det är kanske inte det man först lägger tid på att implementera, och blir än svårare i ett forumsystem om vB. :)
 

kristerj

Medlem
Jag brukar använda Evernote för anteckningar på "fältet". Finns för de flesta plattformar och fungerar offline. Sedan synkar man och kan redigera på t ex sin PC när man kommer hem.
 

Jacob

Medlem
Det enklaste är att skriva texten i ett Word-dokument där man kan fila på texten och köra rättstavningskontrollen innan allt laddas upp på sidan, det gör jag själv.

BC.se använder samma BB-codes som de flesta forumplattformar (BB-codes är de kommandon som gör texten fet/kursiv, reglerar textstorlek, radjustering etc). Jag vet inte om det finns några ordbehandlingsprogram som har dessa inbyggda, annars lär man sig ganska snabbt de vanligaste, t.ex. om man vill göra dessa klara i förväg.

Bilder är dock en omöjlighet att ordna i förväg då dessa måste laddas upp i vår bilddatabas, alla bilder som laddats upp men inte kopplats till något foruminlägg eller någon artikel raderas automatiskt inom några timmar.
 
Toppen