Senaste nytt

Chans att ta in två gäster på Star Alliance lounge på Tokyo Narita?

Ikaros

Medlem
Hej!

Jag är EBG och kommer vara på Narita och flyga SAS i ekonomiklass med två andra kompisar (som dock endast är EBB). Man får ju ta in en gäst i loungen men jag undrar vad det finns för utsikter att ta in två gäster? Givetvis skulle vi vara beredda på att betala en rimlig summa. Resan sker i början maj så det finns ju tip att kontakta dem.

Har ni några tips/trick? Skriva ett brev i förväg och förklara tex? Vill inte stå och tjata mig in, då får det vara. Tacksam för tips och även info om det är i princip omöjligt eller ej!
 

GOTATH

Medlem
Att få in två gäster på sitt EBG känns som lite svårt att lyckas med på en outstation. Det beror nog mycket på loungevärdens humör för dagen. Har dock ingen koll på Star-lounger på Narita. Det kanske finns någon kombinerad Star- och betallounge?

Däremot att göra samma sak i en SAS-lounge känns mer möjligt. Om det är lite folk i loungen den dagen så ökar nog chanserna.
 

Dr. Miles

Expert
Som GOTATH skriver, det är mer undantag än regel att släppa in två gäster per en Star Alliance Gold medlem.
SAS driver inte någon lounge i Tokyo Narita (NRT) utan Star Alliance Gold passagerare hänvisas till ANA Business lounge.
 
Hoppa för guds skull över ett besök i United loungen som är en av dom sämsta jag besökt. ANAs lounge är hästlängder ifrån i service och utbud!
Uniteds lounges inredning var som att åka tillbaka till 70-talet....och då är jag född på 80-talet :)
 

Dr. Miles

Expert
Hoppa för guds skull över ett besök i United loungen som är en av dom sämsta jag besökt. ANAs lounge är hästlängder ifrån i service och utbud!
Uniteds lounges inredning var som att åka tillbaka till 70-talet....och då är jag född på 80-talet :)

Jag vet inte om vilken United lounge du syftar på men United First class lounge på Tokyo Narita var inget fel på.

United First class lounge NRT_02.jpg
United First class lounge NRT_01.jpg
 

agehall

Medlem
Har ni några tips/trick? Skriva ett brev i förväg och förklara tex? Vill inte stå och tjata mig in, då får det vara. Tacksam för tips och även info om det är i princip omöjligt eller ej!

Klart du kan lägga tid på att skriva brev med förklaringar men det kommer inte att hjälpa - du lär få ett vänligt nej oavsett.
 

Magino

Medlem
Bästa sättet är bara att vara trevlig och artig och fråga snällt. Har ni bra tur så kanske ni får gästa in båda men högst troligt kommer ni inte få det. Att försöka tjata sig in är inget jag rekommenderar och tror inte kommer hjälpa er ett dugg, snarare tvärt om. Får ni ett nej så ta det, enligt reglerna ska man inte få ta med sig mer än en. Men som sagt en trevlig fråga skadar inte och i värst fall får ni ett nej, samtidigt kan de vara på bra humör och ni får ett ja.
 

jumbooze

Medlem
Annars så försöker du med Lounge meeting här och ser om någon annan är där eller FT's motsvarighet om du kan få hjälp av någon annan med *A guld...
 
Toppen