Senaste nytt

Jarnheimer in i SAS styrelse

Senator

Moderator
Tele 2 under Jarnheimer hade väl en tydlig linje; "We copy proudly". Det vill säga att man aldrig är först till marknaden och inte innovativa gällande ny teknologi/tjänster/service men väntade till barnsjukdomarna var klara.

Sedan finns det andra sätt att vara innovativ; t.ex. affärsmodell.
 

Hall

Medlem
Kostnadsletare och optimerare utan större innovationsförmåga. Om semi-LCC är SAS framtid kan det vara rätt man men hur är det med branschkunskapen?
 
Jag känner inte mannen personligen, men jag hade hellre sett än person med erfarenhet ifrån industrin än Jarnheimer. Känns inte rätt med att styrelsen skall jaga kostnader, det borde ligga i linjen inte på styrelsens bord! M2C
 

Aviator

Medlem
Då skall Lars-Johan Jarnheimer väljas in i SAS styrelse. LJJ är en gammal telecomräv som hållt sig i den branchen sedan 20 år. Lyfts i pressen som ett supernamn efter sitt jobb på Tele2. Har själv mött denna, lite uppnästa man, ett antal gånger. Man får hoppas att hans engagemang tillför någonting bra och inte bara ett "SAS-Compiskoncept" för 29 öre per miles.'
di.se - Jarnheimer om SAS-styret: Har inte vågat prata med mamma


Tja, han har ju erfarenhet från Galne Gunnar - så det här borde väl passa som handen i handsken? ;)
 

Marcus01

Medlem
Jag känner inte mannen personligen, men jag hade hellre sett än person med erfarenhet ifrån industrin än Jarnheimer. Känns inte rätt med att styrelsen skall jaga kostnader, det borde ligga i linjen inte på styrelsens bord! M2C

Tanken med den rekryteringen kan ju ha varit att INTE ta in någon med erfarenhet från branschen. Tror det är sunt att ta in personer med annan erfarenhet som kan se sätt från nya vinklar.
 

Aviator

Medlem
Tanken med den rekryteringen kan ju ha varit att INTE ta in någon med erfarenhet från branschen. Tror det är sunt att ta in personer med annan erfarenhet som kan se sätt från nya vinklar.


Tanken är nog snarare "vi behöver någon som har skött ett företag och har inte gjort bort sig alltför mycket".
Personligen tror jag det är döden för SAS att ta in personer utan erfarenhet av branschen - men att hitta personer som har lyckats sköta flygbolag exemplariskt växer ju inte på träd direkt...
 
Toppen