Senaste nytt

Qatar Airways, go or no go?

Har läst väldigt varierande kritik i forumet vad gäller Qatar airways och skulle därför vilja höra från någon med erfarenhet ifall det är värt ca 16 700:- kr (inkl skatter) att flyga CPH-DOH-SIN ToR i Business med dem? Vid samma period (slutet av oktober) har jag svårt att hitta något som matchar i pris, vilket är min generella uppfattning för flyg tll Singapore. Närmast ligger Emirates men de är ändå 5 000 kr dyrare.

Största nackdelen jag kan se så här långt är väl att de inte ingår i någon allians, och troligen inte kommer göra i framtiden heller.

Alla åsikter uppskattas!
 

Dr. Miles

Expert
Har läst väldigt varierande kritik i forumet vad gäller Qatar airways och skulle därför vilja höra från någon med erfarenhet ifall det är värt ca 16 700:- kr (inkl skatter) att flyga CPH-DOH-SIN ToR i Business med dem? Vid samma period (slutet av oktober) har jag svårt att hitta något som matchar i pris, vilket är min generella uppfattning för flyg tll Singapore. Närmast ligger Emirates men de är ändå 5 000 kr dyrare.

Största nackdelen jag kan se så här långt är väl att de inte ingår i någon allians, och troligen inte kommer göra i framtiden heller.

Alla åsikter uppskattas!

Jag kan inte svara på deras produkt för jag har aldrig flugit med dem.

Men för att samla poäng kan du göra bl a hos bmi Diamond Club.
Qatar Airways Business class ger 200% bmi miles.
Köpenhamn-Doha-Singapore T/R ger över 26.000 destination miles(bmi:s användbara miles).

Med 18.750 destination miles + 127,50 GBP + skatter kan du flyga Norden-Nordamerika/Sydamerika/Afrika/Fjärran Östern i Business class per enkelresa.
 

Alf

Medlem
Håller med om att Qatar har bra priser, det är därför ett intressant bolag i C klass.
Skall själv til SIN på flygmässan men vill prova A380 men har inte hittat några bra priser.
Om du läser om Qatar på Skytrax så har dom genomgående bra recensioner, dom har ju fem stjärnor.
Enligt en pilot jag träffade och som jobbade på bolaget antydde han att dom mutat sej till stjärnorna.
Det skulle vara intressant med ett reportage om deras businessklass i detta forum.
 

Caspian

Medlem
Delar helt och hållet Björnströms kommentar. QR är riktigt bra när allt fungerar. Dessvärre händer det inte så ofta numera. För ett par tre år sedan var QR riktigt, riktigt bra, även om komforten på ARN-DOH var botten. Har flygit med de ett 20-tal gånger (till BKK, PEK, MEL, DEL, SIN, DXB) och haft Privilege Gold i 4 år, men varje flygning är ett osäkert kort. Testade deras F class mellan Doha och London (QR001) för några veckor sedan och det var en katastrof (se mitt tidigare inlägg). Personalen på kontoret i Stockholm är mycket duktiga, men det kan ta upp till en timme att komma fram.
 
Toppen