Senaste nytt

Air Canada: Ny ExecutiveFirst och nu kommer Premium Economy

Palazzi

Medlem
Fint i nya affärsklass, men tycker inte att PE ser ut att imponera...

Möjligen har man börjat tro att PE=C - så är ju tyvärr inte fallet. Tycker att sätet ser lite hårt ut, men det kanske bara är på bilden.

Om det inte blir helt fantastiska priser så kommer jag inte resa AC i ekonomiklass... Finns t.o.m risk att man hamnar ombord på deras lågprisbolag "rouge"; har sett att de kommit upp som alternativ på en del sträckor.
 

CarlT

Medlem
Hoppas stolen kommer till alla plan. Åkte för ganska precis ett år sen med A330 i C och deras fiskbensstol kändes trött.
 

Pho

Medlem
Tja, kanske inte skulle köpa en biljett i premium för en privat resa, men som relativt flitig resenär i jobbet och då ofta med full flex ekonomi biljetter så brukar premium kabinerna ligga i samma prisnivå och det är ändå lite mer utrymme.
Dessutom har jag tyckt mig märka att antalet OP ups ökar :)
 
Jag åkte i mars 2012 LH/AC/SK med en low eco biljett ARN-FRA-YYZ-EWR-YYZ-CPH-ARN.
Det var en billig biljett för 3400kr i K-klass....den gav mig 11400 EB poäng :)

AC har även en ny High Density version av 777-300ER på g...456 stolar blir det!
 
Tycker det ser fint ut. Väntar nog att döma PE innan prisnivåerna där är släppta. Även om det inte ser ut att vara världens mest spännande PE-hårdvara, kan det vägas upp av bra priser.
 

Hall

Medlem
AC är bränd mark hos mig. Extremt dryg service och dålig mat. Det enda positiva är IFE-systemet. De behöver inte nya säten utan charmkurser och ny catering.
 
Aha, var precis inne på deras site och tyckte att business-sätena såg väldigt fina ut. Men de finns alltså inte på planen än? Är det ändå lie-flat på alla deras business longhaul nu?

Aldrig flugit med dem men tycker det verkar fint att flyga till USA med dem (slipper väl hämta ut väskan i mellanlandningen och verkar rimliga priser på business).
 

tourist

Medlem
Är det ändå lie-flat på alla deras business longhaul nu?

Ja, utom några enstaka rutter. Dublin, Madrid, Aten och lite till tror jag, men det ser du när du bokar. Jag tycker att de "gamla" nuvarande podarna är jättefina med flat säng, stor IFE-skärm och bra avskildhet, jag är förvånad över att de anses behöva bytas ut, de är ju en hel division bättre än till exempel LH och SAS Biz. Ska bli spännande att se om PE blir överkomligt i pris (vilket jag inte tycker SAS Eco Extra är under högsäsong).
 
Så länge det är 180 graders-säng (bättre namn på det...?) från/till Köpenhamn är jag nöjd :)

Håller med dig om Eco Extra, men är ändå inte så intresserad av sådana stolar. Om inte sovmöjlighet så betalar jag hellre mindre och tar economy (då finns ju i alla fall chans för en egen rad att ligga på).
 
Toppen