Senaste nytt

Uppgradera Club till First med poäng London-Los Angeles

Knucket

Medlem
Hejsan!

Bokade precis en Club World biljett med BA ARN-LAX 02 october med retur 17 october. Bokningsklass I. Pris 23k.

Normalt brukar jag vara snabbare ute och boka på höstrean och/eller uppgradera W+ till Club vid bokningstillfället. Då jag har över 200k tänkte jag testa att uppgradera till First för points.

Får detta svar.

It has not been possible to upgrade your itinerary as requested.

Betyder det är det inte finns någon möjlighet att uppgradera beroende på biljettyp, att resan inte startar där jag kan uppgradera. Tacksam om någon kunde hjälpa mig här.

Kenneth
 

Senator

Moderator
Hej,'

Du kan enbart boka detta om den är köpt via BA.com. Synd också du missade rean som sluttade förra veckan ;) du hade sparat 3000kr på resan.

Jag hade samma problem, ring BAEC så löser dom det om det finns plats. Det fick jag göra.
 

Concorde

Founding Member
1. BA.com fixar inte att uppgradera s.k. ex-EU bokningar. Dvs man startar utanför London inom Europa. Ring till BAEC så fixar dom det åt dig, förutsatt att det finns reward stolar.
2. Det kommer kosta 60.000 miles tur och retur.

Mvh,

Concorde
 

Knucket

Medlem
Tack för svar. Som Concorde skrev kostar det 60.000 miles tur och retur. Tyvärr hade dom inga platser just nu på mina flighter :-(
 

Concorde

Founding Member
Kolla varje dag från och med en vecka innan avgång. BA släpper ofta poäng stolarna nära inpå. LAX är dock en väldigt F intensiv rutt av självklara skäl: Hollywood - London.

Den andra oktober är BA villiga att sälja 1 F säte på BA279, 3 på 283 samt 8 på 269. Returen finns massor med F stolar till försäljning.
Du vet att du kan leta själv efter poäng/miles stolar på ba.com? Logga in på Exec Club och navigera till spending BA miles> check where there are available reward seats.
 

Knucket

Medlem
Ser tyvärr inga stolar alls vad gäller lediga platser den 2 oktober. Enda jag ser där är att det finns platser att boka i F för poäng, inget annat.
 

henrik l

Medlem
Kolla varje dag från och med en vecka innan avgång. BA släpper ofta poäng stolarna nära inpå. LAX är dock en väldigt F intensiv rutt av självklara skäl: Hollywood - London.

Den andra oktober är BA villiga att sälja 1 F säte på BA279, 3 på 283 samt 8 på 269. Returen finns massor med F stolar till försäljning.
Du vet att du kan leta själv efter poäng/miles stolar på ba.com? Logga in på Exec Club och navigera till spending BA miles> check where there are available reward seats.

Har via BA's hemsida roat med mig med kollat tillgången på first mellan LHR-LAX upp till 10-12 månader före en tänkt resa och redan då så ser det ut som att det börjar försvinna en del. Om jag inte minns helt fel är det max fyra eller sex platser som max brukar vara tillgängliga då.
 
Toppen