Senaste nytt

Vilken plats är den bästa/vackraste du någonsin varit på?

(Det kanske finns en tråd liknande det här konceptet men jag hittade den inte isåfall..)

Helt sonika, av alla ställen du varit på.

Vilken är din absoluta favoritplats?

  • Varför blev det din favoritplats?

Ladda gärna upp en bild om du har..

Jag är inte speciellt berest om man jämför med vissa andra här men mitt favoritställe är Grand Canyon.
Så otroligt vackert landskap.

Ett ställe som jag inte har besökt men som ser otroligt fint och intressant ut är Machu Picchu, dit måste jag åka någon gång, helt klart.
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Beror ju vad man är ute efter. Därav denna märkliga mix.
Mina favoriter är Cook Is. Uruguay, Svalbard och New York under NHL-säsong.
 

NyfikenGrau

Medlem
Annecy.

Motivering egentligen överflödig om man gör en bildsökning, men bilderna visar inte att det smaragdgröna 25-gradiga badvattnet (på sommaren) är så rent att det kan drickas, eller hur bra maten smakar :)

Håller med om att Grand Canyon kvalar in på vilken topplista som helt, fantastiskt ställe, men jag ser det som en nästan enbart visuell upplevelse, medan ett resmål som Annecy är så komplett man kan begära, även om man är en kräsen gnällspik som jag :)
 
Last edited:
Annecy.

Motivering egentligen överflödig om man gör en bildsökning, men bilderna visar inte att det smaragdgröna 25-gradiga badvattnet (på sommaren) är så rent att det kan drickas, eller hur bra maten smakar :)

Håller med om att Grand Canyon kvalar in på vilken topplista som helt, fantastiskt ställe, men jag ser det som en nästan enbart visuell upplevelse, medan ett resmål som Annecy är så komplett man kan begära, även om man är en kräsen gnällspik som jag :)

Hade aldrig hört talas om "Annecy" men nu vet jag lite mer!
Dit måste man ta sig någon gång också, ser väldigt mysigt ut.

Jo, Grand Canyon är ju en visuell skönhet. :)
 
Last edited:

Timotey

Medlem
Tullamore och Cork, bila på Irland är det vackraste landet jag varit i. Hade iofs turen att ha strålande sol under de två månader jag var där. Att bila på Irland är något jag definitivt kommer göra om. Även Galway och andra små orter är värda ett pit stop
 
Toppen